Horloge leasen....?

Ik hoor steeds meer verhalen op verschillende Forums over het leasen van horloges?

Nieuwe trent?:S

Uw mening graag…:D:D:D

Grappig…Hoewel het niets voor mij zou zijn, vind ik het wel een leuk idee.

Ik wil een horloge ‘‘gewoon’’ hebben, maar aan de andere kant lease ik wel mijn zakelijke auto. Dus wat is het verschil eigenlijk?

Ik bedenk me wel dat bij het leasen van een auto een groot gedeelte van het leasebedrag bestaat uit afschrijving. Als je een mooi, kwalitatief goed horloge zult gaan leasen van een vooraanstaand merk, zal de afschrijving niet hoog zijn als je bijv. een horloge voor 3 jaar gaat leasen.

Ben benieuwd wat anderen vinden.

Het lijkt mij onzinnig. Waarom? Zoals hierboven gezegd het aandeel afschrijving in het leasebedrag. Verder onderhoud en zo. Kan niet veel wezen voor een goede klok. Verder: aan het leasen moet ook verdiend worden door de lease maatschappij. En wat doet die dan voor dit bedrag? Is mij niet duidelijk.
Dus lijkt mij dat je het beter in eiegen beheer kunt doen. Zelfs als je het horloge na 2 - 3 jaar weer wilt inruilen voor iets anders. Veel horlogeleveranciers geven een inruilgarantie waarbij je minimaal het aankoopbedrag als inruilwaarde terugkrijgt bij aanschaf van een ander horloge. Dus: ik wacht graag op argumenten die het leasen aantrekkelijk maken :slight_smile:

Dat is wel waar, Hans. Maar ik kan me voorstellen dat iemand het bedrag voor aankoop niet heeft en het leasebedrag wel zou kunnen opbrengen. En omdat de afschrijving minimaal is, zal de leaseprijs ook niet zo hoog zijn. En na drie jaar (of korter…zal van het contract afhangen) retourneer je 'm weer.

Dan zal het sommetje zijn: wat kost meer, lenen of leasen?

Ja, klopt.

Ben benieuwd of er markt is voor zoiets. Nogmaals…voor mij zou het niets zijn.

sign of the times… alles op krediet, ook als je het je NIET kunt veroorloven, met dank aan wekamp/neckermann/etc.
persoonlijk heb ik er niets mee, wat is er mis met verlangen, sparen, uitzoeken, inruilen?
krediet is m.i. alleen zinvol zakelijk ivm aftrekposten, voor de rest gewoon de tering naar de nering!
groet, frank.

Op Ebay Duitsland inderdaad al een veelvoorkomend verschijnsel dat leasen. Is een teken van deze tijd. ‘Ik wil iets en ik wil het nu…’ Ik zie zelf ook meer, in realistisch naar het eigen budget kijken en tevreden zijn met wat je hebt, dan wordt het alleen maar mooier om te zien. Dan word je vaak ook gedwongen om beter te kiezen en dat te kiezen wat je écht mooi vind ipv voor de naam. En dan kun je bij mooie horloges uitkomen.

Een horloge moet je kopen als je het geld in de zak hebt, net zoals de meeste andere roerende zaken. Voor mij is het niks.

Leasen is een vorm van financieren. Ik financier zo min mogelijk.

Een horloge is niet belangrijk genoeg om te financieren, dan maar een mooie en goede Seiko ipv financieren.

Er is een trend gaande om steeds meer te financieren.

helemaal mee eens lucien

Nu begrijp ik waarom de mensen in de ploblemen komen lekker lenen en lang afbetalen
geen belasting aftrek waarde vermindering bij verkoop of nog mooier de deurwaarder voor je deur
Hmmm laat mij maar lekker sparen en dan pas kopen voelt veel beter en prettiger aan.
Groet
Thomas

Ik ben niet Pro, maar als je het kunt leasen kun je het ook betalen. Je betaalt nl meer dan bij kopen. Leen het dan of spaar en stel de aankoop uit. What’s the difference?

Leen van… :frowning:

me ooge worden slecht… wat voor klokkie draagt Leen? :slight_smile: