Horloge lijstje

Ik lees regelmatig het volgende…

Deze staat ook op mijn lijstje.

Hebben jullie nu echt lijstjes? ik heb nog nooit een lijstje gehad en een horloge afgestreept als ik hem kocht.

Show hier je lijstje, letterlijk dan het ik verwacht screenshots of foto van je lijstje :slight_smile:

1 like

In mijn geval is dat figuurlijk gesproken. Op het lijstje in mijn hoofd, na een tijdje er toch weer af, en een ander er weer op. Dus ik heb nu wel een mooie Sinn op het lijstje in mijn hoofd. Morgen is ie er weer af, en staat een Benarus er weer op. Vaak staan ze er allebei op, soms geen van beide.

Ik heb ook meer een geestelijk lijstje. Maar het is wel de bedoeling dat die er echt gaan komen, maar mijn ervaring is ook dat wanneer ik een horloge van dat lijstje heb, hij niet per definitie veilig is. Vaak wordt hij binnen enige tijd weer verkocht. Maar uiteraard niet allemaal.
Op het moment bestaat mijn lijstje uit:

  • Aevig Valkyr
  • Rolex Air-King of datejust
  • nog een mooie chrono bijvoorbeeld een Poljot OKEAH
  • alles wat een beetje (authentiek) funky space age is.

Kennelijk ben ik zo’n gek die inderdaad een lijstje heeft. Lijstje is niet statisch, er veranderd wel eens wat.
Soms wordt er iets toegevoegd, soms gaat er iets af.
Volgorde is op prijsklasse, niet op prioriteit.
Tot een half jaar geleden stond er nog een Tag Heuer Monaco op, deze heb ik gelukkig kunnen doorstrepen. Of de laatste 2 er ooit komen weet ik niet. Vind ik ook niet heel belangrijk.
Het is net als met een verlanglijstje voor sinterklaas vroeger. Er stond bij mij een heleboel op wat ik nooit kreeg. Ben er nooit ongelukkig door geworden. Er zijn zaken die ik veel belangrijker vind dan horloges of andere materiele zaken.

3 likes

Ik heb zo’n lijstje ook, maar dan in excel zodat ik het lekker vaak kan veranderen.

Jazeker. Ik zet er zelfs de list prijs bij.
Het veranderd wel regelmatig en er komt vaak wat bij en er gaat vaak iets vanaf. Ik wil ze ook niet allemaal hebben maar vind het gewoon mooie horloges die als ik een bepaald budget heb kan overwegen.

2 likes

Ik heb er ook de prijzen bij maar die gaan na nummer 7 nergens meer over. :grimacing:
Sommigen zeggen dat ik een dure smaak heb, ik denk dat ik gewoon erg verwend ben.

1 like

Geweldig om te zien, is een soort kijkje achter de schermen!

Ik heb ook een lijstje in mijn hoofd. Momenteel staan daar op:

Meistersinger Adhaesio of Perigraph, Ball Engineer Master ii Pilot GMT, Ball engineer Hydrocarbon, en last but nog least Rolex 216570 white dial.

Dit lijstje gaat veranderen :wink:

Ik houd ook zo’n lijstje bij in Wunderlist. Maar dat is dan geen wishlist, maar - onervaren als ik ben - meer een lijstje met “Dit is wel aardig, hier moet ik me eens meer in verdiepen”

Valkyr +1

Mijn lijste:

  • Heuer Carrera 2447N uit 1964
  • Blancpain 50 Fathoms Milspec uit 70’s
  • Auricoste Type 20 uit 1954
  • Rolex Explorer I ref 1016
  • Hanhart 417ES
1 like

Pinterest kan ook natuurlijk: https://www.pinterest.com/roymeijer/watches-future/

1 like

Pinterest is inderdaad ook een optie.
Nooit aan gedacht, maar geweldige tip

  1. Rolex GMT 1675(0)
  2. Omega Speedmaster 145.012
  3. Universal Geneve Tri Compax
  4. Minerva 13-20CH
  5. Longines 30CH of 13ZN

Mijn lijstje wissels nogal. Altijd in m’n hoofd en via foto’s die ik bewaar van internet. Soms is het om gek van te worden​:wink::watch:

Lijstje wat ik op dit moment heb:

  1. Epos originale 3408 blue dial
  2. Longines Heritage 1935
  3. Oris Aquis
  4. Breitling Transocean
  5. Omega Globemaster
  6. Pequignet Rue Royale
  7. El Primero Original 1969
  8. Girard Perregaux 1966

Ik heb dus totaal geen lijstjes, ik kijk en kijk en koop random wat ik op dat moment mooi vind, ik overweeg soms wel eens bepaald model, maar loopt ik in die denk periode ergens tegen aan, dan sla ik dus weer een ander weg in :slight_smile:

1 like

Een Damasko nu ook op de lijst

Goh ja, ik heb ook een lijstje: maar die heet bij mij WISh list en er staan collector’s items op, die voor een normale, werkende Nederlander niet eens duur zijn :wink:, maar wel moeilijk te vinden en voor mij dan ook nog voor de juiste prijs.

Nu zoek ik nog:
CASIO G SHOCK MR G 220
Casio MD 703
Casio MDV-102D-2AVDF Illuminator
Citizen Eco Drive Antartica
Rotary_Aquaspeed-AGS00045 or AGS00060
SEIKO 7T32 Daytona
Seiko Stargate
Seiko Sumo
Zodiac duiker (groter dan 41 mm)
Sottomarino Manta Gigante

Ik heb het lijstje al lang niet echt bijgehouden, dus er kan inmiddels wel wat veranderd worden of af…