Horloge loopt steeds achter bij dragen en secondewijzer blijft hangen

Hallo! Ik heb recentelijk via Etsy een vintage Timex horloge gekocht (T-cell, klein vierkant zilverkleurig horloge). Hij loopt alleen steeds achter. Wanneer ik hem plat op tafel laat liggen lijkt alles goed te gaan (gisterenavond goed gezet en vanochtend liep hij nog goed), maar zodra ik hem draag gaat hij achter lopen. Vandaag zag ik dat de secondewijzer soms blijft hangen, dan tikt hij een seconde vooruit en weer een terug.

De verkoper geeft aan dat het horloge geleverd is met een nieuwe batterij dus dat zou het probleem niet moeten zijn. Hij geeft nu aan dat ik een paar keer per dag flink aan de wijzers moet draaien omdat vintage horloges soms wat moeite hebben als ze lang stil hebben gestaan. Maar de secondewijzer draait natuurlijk niet mee dan.

Heeft iemand een idee of dit inderdaad de oplossing kan zijn? Of wat er anders aan de hand kan zijn? Is het zo dat de hapering van de secondewijzer zorgt voor het achterlopen of heeft dit geen invloed op de andere twee wijzers die de tijd aangeven?

Dank!

Groetjes, Loes

Hallo Loes, meestal quartz werkje dat niet goed meer werkt. plaats even foto van horloge en stel je even voor als nieuw lid ( altijd leuk ), dan kunnen de kenners een prijs idee geven van vervangen quartz movement. Of eerst batterij uitmeten. Maar ik heb dit ook al voorgehad met horloge en moest toch ander binnenwerk in. reken dan rond de 50 euro ergens