Horloge magazines

Mede forum-leden,

Ik vroeg mij af of er leden zijn, die naast alle informatie online, ook horloge magazines op papier lezen?

Zelf vind ik het altijd nog wel relaxed om door een mooi magazine te bladeren.

Maar welke horloge magazines zijn de moeite waard en waarom? Ik kwam dit topic uit 2014 tegen, zijn er ondertussen nog nieuwe titels verschenen?

Roept u maar :wink:

2 likes

Ik vind het altijd wel leuk om effe door de Watching te bladeren. Andere zou ik niet zo gauw weten.

1 like

Ik krijg af en toe “The Watchtower” toegestopt van een vriendelijke deur-tot-deur verkoper. Het aantal artikels rond horloges zijn wel beperkt. Beetje misleidende naam van het boekje…

7 likes

Af en toe koop ik Chronos, maar ik vind deze Duitse tijdschriften te duur worden.

2 likes

Ik koop af en toe wel eens het magazine ‘00/24 horloges’. Echt nuttige info haal ik wel op het internet, maar het bladert lekker weg. Je kunt geloof ik ook alle 4 nummers van een vorige jaargang digitaal aanschaffen voor €10.

1 like

Mocht je nog horlogevoer zoeken? Ik heb nog wel wat tijdschriften in de aanbieding.

1 like

Ik heb 2 abonnementen cadeau gekregen. Daarom ontvang ik al een tijdje “00/24” en “Watching” op de deurmat.
Altijd leuk om een tijdschrift over horloges in de hand te hebben.

2 likes

Welke heeft je voorkeur en waarom?

Ik vind Watching wel een mooi blad. Vaker interessante artikelen over horloges die me interesseren. Nu ook weer een mooi artikel over de Speedmaster.
Verder vind ik het leuk om de pittige puzzels in de Watching te maken. Heb er zelfs een keer een Victorinox horloge mee gewonnen.

3 likes

Dank!

Vind dat 00/24 snel wat weg heeft van een advertorial…

De Watching is wel veranderd in de loop der jaren. Een paar geleden stonden er ook betaalbare horloges in (laten we de grens even op €1000 houden), nu zie ik vrijwel alleen maar haute horlogerie en vooral duur erin staan. Ben al jaren abonnee, maar vind dit echt een minpunt.

Gr. Marc

3 likes

Mee eens. Vroeger las ik Armband Uhren en Chronos en via mijn vader Watching. Die heeft het abonnement nu opgezegd om die reden. Bijna alleen nog maar horloges in de duurdere klasse.

1 like

GW =(Gentlemens Watch) ook leuk. Komt ook 4x per jaar. Net als Watching.

http://www.watch-magazine.nl/

2 likes

Meen mij te herinneren dat er ook wel eens een blad (time trends?) extra in de folie erbij zat met meer betaalbare horloges zoals TW Steel, GShock etc…

Dit probleem heb ik met 00/24, de artikelen die ze schrijven gaan wel erg vaak over de 10.000+ categorie, vind t bij Watching nog wel meevallen.

Klopt, vorig jaar 2 x ontvangen.

Gr. Marc

Vind de tests in de Duitse bladen de moeite waard als het een horloge is wat me echt interesseert. Voor de de rest, lees ik wel wat ik wil hier en op andere plaatsen op het net. Geen behoefte om voor advertorials te betalen. Voegt niet veel toe aan mijn kennis (zie hij onbescheiden). Ben er overheen gegroeid :wink:

1 like

Hier al een aantal jaren een abonnement op Watching.

1 like

Het geld voor een abonnement wel waard dus?

Thanks, die kende ik nog niet :+1: