Horloge maker gezocht

ik zoek een betrouwbare horlogemaker die een 7750 kan servicen,

weet iemand een goed en betrouwbaar adres ?

m vr gr
Rene

Waar (in de buurt)?

dat maakt me niet heel veel uit,
voor een goed adres ben ik bereid een eind te reizen , maar zelf woon in in de buurt van A’dam

m vr gr
-Rene

Rene je hebt een pb oftewel een persoonlijk bericht

Waarom niet openbaar Jasper, misschien hebben meerdere mensen er wat aan?

bedankt Jasper!, ik heb je een e-mailtje gestuurd

m vr gr
-Rene

Schijnbaar een zwartwerker of zoiets persoonlijk vindt ik, je maakt en deelt het op deze form of
zoek het dan op een andere manier uit??..
Als een heer van stand als je begrijp wat ik bedoel
Groet Thomas

lekker zo niemand kan hier wat mee of schiet hier iets mee op.
voelt een beetje als misbruik maken van dit forum.
oscar

nee oscar,
wat moet je ook met de informatie die hij dracha geeft via een prive bericht. kijk in de gouden gids en er staat een horlogemaker in bij jou in de buurt. wat maakt het nou uit dat deze jsprs zich aanbied om die 7750 te repareren.
Er zijn wel andere dingen om je druk over te maken.
Haal dan de prive berichten van het forum dan krijg je dit gezeur ook niet!!! (om niets)

mvg mal

Nou ik dit lees de reactie van mal vraag ik hem wat heeft deze forum dan voor nut aan de ene kant gebruik ervan maken en dan geheimzinnig erover doen je deelt het of niet en dat heb totaal niets met gezeur of gouden gidsen te maken je vraag advies en dat mag eigenlijk door iedereen gelezen worden of zie ik dat verkeert.
Groet
Thomas

ben je mal :wink: …er wordt een betrouwbare horloge maker gezocht …als de naam niet bekend mag worden dan zou ik er niet heen gaan.

Misschien wilde JSPRS alleen maar discreet wijze aan Dracha melden, dat z’n gulp openstond of zo…

sorry ik vind dit een superleuk forum waar ik elke dag wel even op kijk.
gevoelsmatig denk ik dat wanneer je iets op dit forum zet gewoon iedereen mee kan en mag genieten om zo tot meer know how te komen over wat er allemaal leeft.
wat is er mis mee dat iemand die betrouwbaar is dit gewoon via dit forum dan kenbaar maakt wanneer er om gevraagt word?
ik hou niet van stiekum gedoe op een forum als dit.
je DEELT samen een hobby en probeert elkaar te helpen op een forum zoals dit.
zo zie ik het.
gr oscar

Helemaal gelijk Oscar !!!

Precies oscar.

Daarbij, ik ben nog steeds op zoek naar een betrouwbare en goede horlogemaker die ook wat met oude horloges kan. Ik heb vandaag twee horloges opgehaald bij de lokale juwelier die een eigen horlogemaker in dienst hebben. Een ramp was het. Mijn Mildia had een nieuw glaasje nodig, er zat een barst in het oude glaasje waarin een datumvergrootglaasje (of hoe noem je dat?) zat. En de datum deed het niet meer. Daarnaast liep mijn Cortebert turks spoorwegen horloge niet meer. Het uurwerk moest geolied en gereinigd worden. Dan waren er nog twee maar die waren nog niet klaar.
De Cortebert liep weer prima, die was schoongemaakt. Dat kostte 87,50…(?!)
De Mildia had een nieuw glaasje. Zonder datumvergrootglaasje. Dat hadden ze gedaan omdat ze anders speciaal zo’n glaasje hadden moeten slijpen. Oh ja, de datum deed het nog steeds niet want de onderdeeltjes die kapot waren waren niet meer te krijgen (volgens mij een eta uurwerk maar goed). Zelfs niet bij hun leveranciers in Berlijn en nog ergens. De kapotte onderdeeltjes zitten met plakband op een kaartje bij het horloge. Dat kwam dan op 42,50 voor het glaasje.

1 van de 2 horloges die nog niet klaar waren is een Heuer duiker met automatuisch uurwerk voor dames (mijn vrouw in dit geval). Meet maar 28 mm maar ziet er net zo uit als een grote duiker, echt heel grappig om te zien.
Daarvan liep het uurwerk veel te snel. Ik had er zelf aan gezeten en de afwijking tot enkele minuten per dag teruggekregen maar beter kreeg ik het niet. Daarbij was het balletje uit de bezel dus deze ratelde niet meer. Wilde ik ook laten maken. Dat kon maar ging 330 euro kosten! Dat vond ik niet nodig maar als ze nou alleen het uurwerk even zouden reguleren? Nou, dat ging dus niet he… Dan moet het horloge op het speciale vibra-nog-wat apparaat in 5 posities en dan zou er vast uitkomen dat de centrale as van de balans opnieuw gepolijst zou moeten worden (echt waar!). En dat is duur meneertje!
Nou, dat soort verhalen… Inpakken en wegwezen dacht ik.

Daarom zoek ik nog steeds een goede en betrouwbaren horlogemaker die wat met oude horloges kan. En daarom ben ik ook benieuwd naar antwoorden over dit soort vragen.

…we hoeven dus niet speciaal naar barendrecht als we iets willen laten maken :wink:

geintje is leuk maar het is wel erg triest als ik het zo lees…

Dure grap Henrik. Vervelend dat je nog geen geschikte horlogemaker hebt gevonden, zelf ben ik ook altijd nog op zoek dus… mensen… :smiley:

Hallo jongens !

Ik zie dat jullie allemaal een beetje kritiek hebben op mijn “daden” . Dit was totaal niet mijn bedoeling.
Wat ik zag op het forum ( waar ik al sinds 2002 kom ) dat iemand een horlogemaker zocht die zijn 7750 kon repareren en daar heb ik op geantwoord via een persoonlijk bericht. Omdat ik degene wel wou/kan helpen .
Sorry voor het misverstand!!!

gr jasper

Om een einde aan deze discussie te maken geef dan gewoonweg te kennen in deze forum
dat deze horlogemaker zijn naam ect niet kenbaar wil maken of via een Pm maar doe niet geheimzinnig.
Ikzelf heb er niets op tegen iemand te helpen want ik weet hoe het is om eindeloos te zoeken en ben maar al te blij als er iemand is die kan helpen zeker geldt dat onder verzamelaars en tenslotte is een goede horlogemaker ook een uisterfende ras jammer dat er weinig jongenlui voor dit mooie vak kiezen zo gaat er langzaamerhand
weer de vakkennis eruit en doet de computer zijn intrede.

Ja, kun jij dat dan Jasper? Want dan kun je nog wel meer en dan hebben we nog wel wat voor je te doen :smiley: