Horloge maten

Goedenavond allemaal,

Ik vraag mij af waarom de horloge makers niet alle afmetingen van hun horloges benoemen.

Net zoals Breitling , die geven de maten van het hele horloge , maar Rolex of Omega enz. alleen maar de kast maar maar verder niet of heb ik het mis ?

Ik ben altijd wel nieuwsgierig naar de maten van het hele horloge om een idee te krijgen hoe groot het horloge is want een foto zegt ook niet alles.

Ben benieuwd naar jullie reacties.

Mvg,
Patrick

Beste Patrick,

Mij maken de exacte maten niet zo veel uit. Zo had ik afgelopen zondag de Omega SM Grey side of the Moon in mijn handen. 44,25mm klinkt heel groot. Viel om mijn polsen reuze mee! Vind de Rolex DeepSea echter wel erg groot. Ik wil voordat ik een horloge aanschaf deze toch eerst in het echt hebben gezien en gevoeld. De maten zijn voor mij om een idee te krijgen maar ik doe er verder weinig mee.
Daarin zie je dat wij verschillen. Jij hecht wel waarde aan de maten. Content-plaatsers/webdesigners zijn ook verschillende mensen die verschillende keuzes maken.
Meer zit er, naar mijn bescheiden mening, niet achter.

Groet,
Arvid

Volgens mij bedoelt Patrick een beetje wat je bedoelt. 44,25mm dat is dus alleen de kastmaat. En dat is wat de meeste merken alleen meegeven.

Het beste is natuurlijk om iets irl om je pols te zien, maar het kan helpen om ook te weten wat de lug2lug maat is, hoe dik/hoog het horloge is, wat de lugbreedte is (zodat je niet weer een hele set oneven maten bandjes hoeft te laten maken bij Ko & Co ;)), het gewicht, etc.

1 like