Horloge mechanisme in slow mo

De slow mo guys hebben een video geupload met mooie slow motion beelden van een omega speedy uurwerk. Leek me wel leuk om deze met jullie te delen: https://youtu.be/vSeSt70Q_Zk?si=TlduVIwMPHfGG0RW

16 likes

Bedankt, echt de moeite waard.

1 like

@TagEd, kassa 1 ajb … :sunglasses:
Mooi hè? Omega 1869 uurwerk. Van een Speedmaster, oeps! :see_no_evil: :joy:

Wel een heel gaaf technisch foto- & filmfilmpje trouwens! Mooi spul.

3 likes

Wat een geweld, cool man.

1 like

Heel gaaf om te zien. Toch best bizar van zo dichtbij…

1 like

Heel mooi filmpje👌🏻bedankt!!

1 like

Sowieso mooi om te zien, voor iedere horlogegeek! :nerd_face:

2 likes

Toffe video, zag het ook al voorbijkomen. Sowieso tof wat de slow mo guys altijd uitbrengen

1 like

Mijn zoon kijkt regelmatig naar video’s van het YouTube kanaal The Slow Mo Guys:point_up_2:. Twee mannen welke video’s maken van al dan niet allerdaagse objecten of gebeurtenissen in - je raadt het al - slow motion.

Vandaag keek hij een video waarin één van de twee heren zijn horloge - een Omega Speedmaster - onder de lens nam en ons een kijkje geeft in het uurwerk. Een bizarre gewaarwording, want er gebeurt veel meer dan je zou vermoeden. Bewegingen, trillingen, maar ook de ongekende constante nauwkeurigheid vallen op. Dus daarom, deze wilde ik jullie niet ontnemen. Geniet ervan! :film_strip::point_down:

4 likes

Ahum … :innocent:

Staat vlak onder het nu door jou gemaakte topic.
Dat je dat gemist hebt. Of heb je niet eerst even gekeken? :joy:

2 likes

Haha och jee…:rofl: Ik had nog de zoekfunctie gebruikt…jammer. Inderdaad over het hoofd gezien.:see_no_evil:

3 likes

Topics zijn al samengevoegd door @Jur waarvoor dank! :+1::+1::+1:

3 likes

Prachtig om zo dichtbij te zien hoe mooi alles samenwerkt! :ok_hand:t3:

1 like

Heel leuke video!

1 like

Heel gaaf, dank voor het delen!

1 like

Wat is dat ankerrad slecht afgewerkt. Of wellicht gewoon beschadigd.

2 likes

Ik vind het lelieblaadje op het secondenrad wel hilarisch.

1 like

Dat is een lekker setje lenzen dat die gozer daar heeft.

1 like

Heeft inderdaad veel ruwe randen, viel mij ook op. Maar zolang het raakvlak met de robijnen van de pallet fork verder recht en constand is, lijkt mij dit geen invloed hebben op de werking ervan.

1 like

ik denk wel wat druppels olie te zien op het ankerrad en het secondewiel heeft ook een vuiltje… Zou toch verwachten dat een omega zo de fabriek niet verlaat.

Tenzij het een 2e hands aangekocht horloge is natuurlijk, dan weet je nooit wat er gebeurt is…