Ik heb een vraag over 1 van mijn nieuwe aankopen .
Nu heb ik deze Horloge in een opwelling gekocht maar kom er nu achter dat ik eigenlijk niet veel aan bruikbare info kan vinden over dit merk Election .
Wat ik heb kunnen vinden is dat het waarschijnlijk een onderdeel is van het merk Grovana maar dat zegt mij ook niet veel .
Via de site van Grovana kwam ik terecht op een Election website uit Argentinie .
Heeft iemand ervaring met horloge’s van dit merk ?
Is het wat of heb ik mijn geld weggegooid
Hier alvast een paar foto’s van het nieuwe speeltje
Ziet er vrij netjes uit, solid endlinks, 10 ATM, screwback case, saffier glas en
waarschijnlijk srewdown crown en pushers.
Ik weet niet wat het gekost heeft maar zo op het eerste gezicht ziet het er
goed uit.
Waarschijnlijk met een ETA quatrz chronograaf uit de G10 serie.
De box ziet er ook keurig uit.
Ben benieuwd naar de prestatie van de lume ( foto? )
Je weet dat er veel fakes uit Argentinie komen? Soort Bombay Specials maar dan uit Buenos Aires
Het laatste horloge van mijn vader was ook een Election en komt uit ca. 1960 á 1965. Hier heb ik ook het e.e.a. over proberen te vinden maar dit van oorsprong Zwitserse merk is ergens begin jaren 70 kopje onder gegaan.
Dit ziet eruit als een moderne plakker in mijn optiek. Kunstig jatwerk van het oude logo etc. EDIT: hiermee bedoel ik dat ie er wel goed uitziet!
Maar ik kan het mishebben. Dit is de eerste “moderne” Election die ik heb gezien en misschien is de merknaam legitiemvan eigenaar gewisseld. Wat ik betwijfel…
Eh, ik spreek ook geen Spaans, maar hij is toch zo makkelijk te begrijpen. Context is alles, en het ziet er uit als een generieke horlogesite: Heritage, collectie, verkooppunten, contact.
Hoe dan ook, rechter muisknop klikken en dan “Transrate to Engrish” kiezen. Kom je een heel eind mee.
Vandaag had ik deze weer aan en ik dacht er moet toch meer te vinden zijn op het www over dit klokje.
Ben er nu achter gekomen dat het een Ronda 5030d uurwerk heeft en Swiss Made is .
Al zegt dat mij nog steeds niets aangezien ik niet zoveel over uurwerken weet.
Dus weet iemand hier meer over laat het dan weten .
Hier alles wat ik kon vinden .
Kwam pas vandaag erachter dat er een screwdown Crown op zit
En echt Saffier glas.
referentie
Election E130211212
fabriek
Quartz chronograaf uurwerk, Ronda 5030.D
features
Uren, minuten, kleine seconde, chronograaf 10 uur, 30 minuten, 60 seconden, 1/10 seconde, datum
huisvesting
Roestvrijstalen kast, bodem van roestvrij staal, gegroefde kroon
glas
saffierglas
wijzerplaat
Zwarte, Arabische cijfers en indexen, minuten deling
band
Roestvrij stalen armband met veiligheidsvouwsluiting
waterdicht
Tot 10 ATM
afmeting
Diameter 46 mm (zonder kroon) - diepte 11 mm - tot een maximum van 20,5 cm Polsomtrek