Horloge met 369 wijzerplaat

Hallo allemaal! Ik zoek een horloge met een 369 wijzerplaat. Mag rond de 1000 euro kosten en moet vooral zonder de 12 zijn op de wijzerplaat.

Een Rolex Explorer is me te duur en een chinese Explorer hommage vind ik niet leuk.

Ik kwam zelf uit bij de Traska Summiteer of een Nivada Grenchen Super Antarctic. De Traska wordt met import erbij wel wat aan de dure kant en de Nivada moet geloof ik ook uit Amerika komen?

En het is een beetje vloeken in de kerk maar het mag ook best een quartz zijn. Dus een Vaer Tradition heb ik ook al bekeken maar vind het lichte bruin op de wijzerplaat niet top. Heb het dan liever wit zoals op de Traska. Wie weet er wat andere opties?

4 likes

Gewoon in Nederland te koop heur :grin:

8 likes

Heb ik de mijne gekocht in juni.

1 like

3 likes

Smiths ligt duidelijk binnen budget, zelfs na invoerkosten. Je moet echter niet een al te grote pols hebben (of niet malen om kleine maten).

8 likes

Inderdaad, zat ik ook net aan te denken.

1 like

Is meestal niet te koop.

1 like

Elke ~ 2 weken gaat de deur op een kier. Snel op bestellen klikken, je gegevens invoeren en je hebt er wel een.

3 likes

Bedankt voor de tips jongens!

De Nivada vind ik toch iets te duur en de beads of rice band niet helemaal top. Ik hou van iets moderners.

Van de Lorier snap ik niet dat ze er geen saffierglas op gedaan hebben. De uitleg die ze er bij schrijven snap ik dan weer wel maar het is niet voor mij.

Bij de Vaer vind ik die bruine letters niet zo mooi, noemen ze dat feaux patina? Zou dat liever wit zien.

De timefactors lijkt me iets te klein maar op zich wel tof.

De Traska Summiteer met zwarte wijzerplaat in 38mm blijft nog mijn favoriet. Goeie specs en zelfs zo’n handige vliegen versluiting :sweat_smile: Maar kijk een beetje op tegen het importeren en het bijbetalen aan btw en importkosten…

Heb ook nog even bij Steinhart gekeken. Dryden, Nodus… maar dat zijn ook allemaal amerikaanse merken. Een alternatief uit europa zou beter zijn maar heb dat nog niet gevonden.

Vind deze altijd wel explorer vibes hebben.
Zit alleen een 12 bij. :rofl:

7 likes

Bij de aanschafprijs incalculeren. Bij DHL gaat betalen en importeren het snelst.

Als de 12 erbij mag, dan zou een Seiko Alpinist GMT een optie kunnen zijn, zit redelijk in de prijs range ook.

4 likes

Met de 12 erbij komen er veel meer opties, maar een Alpinist doet in niks denken aan een explorer qua dragen.

1 like

Circula Protrail

(Foto van Circula website)

Field watches by Circula Watches | model ProTrail

6 likes

Mijn keuze zou een Lorier zijn, puur omwille van de looks.

Wil je iets met een echt verhaal, dan kom je snel bij een Explorer of Smiths uit.

Gaaf ding! Ga ik zeker even checken maar die 12 erbij past niet goed in mijn hoofd. :sweat_smile:

1 like

Thanks! Goeie tip!

Staat op de shortlist maar krijg ik niet echt explorer achtige gevoelens bij. Wel een heel mooi horloge!

Zo die is goed zeg! Die had ik zelf nog niet gevonden! Heb jij die ook?

1 like

Tja de Lorier is mooi maar geen saffier… een rolex ga ik nooit kopen, tenzij ik straks de 30 miljoen win :sweat_smile: De smiths is wel mooi maar wat klein.

1 like