Hallo allemaal! Ik zoek een horloge met een 369 wijzerplaat. Mag rond de 1000 euro kosten en moet vooral zonder de 12 zijn op de wijzerplaat.
Een Rolex Explorer is me te duur en een chinese Explorer hommage vind ik niet leuk.
Ik kwam zelf uit bij de Traska Summiteer of een Nivada Grenchen Super Antarctic. De Traska wordt met import erbij wel wat aan de dure kant en de Nivada moet geloof ik ook uit Amerika komen?
En het is een beetje vloeken in de kerk maar het mag ook best een quartz zijn. Dus een Vaer Tradition heb ik ook al bekeken maar vind het lichte bruin op de wijzerplaat niet top. Heb het dan liever wit zoals op de Traska. Wie weet er wat andere opties?
De Nivada vind ik toch iets te duur en de beads of rice band niet helemaal top. Ik hou van iets moderners.
Van de Lorier snap ik niet dat ze er geen saffierglas op gedaan hebben. De uitleg die ze er bij schrijven snap ik dan weer wel maar het is niet voor mij.
Bij de Vaer vind ik die bruine letters niet zo mooi, noemen ze dat feaux patina? Zou dat liever wit zien.
De timefactors lijkt me iets te klein maar op zich wel tof.
De Traska Summiteer met zwarte wijzerplaat in 38mm blijft nog mijn favoriet. Goeie specs en zelfs zo’n handige vliegen versluiting Maar kijk een beetje op tegen het importeren en het bijbetalen aan btw en importkosten…
Heb ook nog even bij Steinhart gekeken. Dryden, Nodus… maar dat zijn ook allemaal amerikaanse merken. Een alternatief uit europa zou beter zijn maar heb dat nog niet gevonden.