Horloge met aanpasbare wijzerplaat.

Kwam tijdens mijn doomscrolling dit marketing filmpje tegen van Nivada Grenchen

Een horloge waarbij je de lume met de kroon kan veranderen. Van modern wit naar een vintage beige. Bijzondere complicatie.

Voor ieder wat wils…
Niet mijn smaak en of iets waar ik op zat te wachten, maar wel weer een “innovatief” idee binnen de horlogewereld.

Wat vindt HF?

:popcorn:

Twijfelde even of dit model een grap was, maar ze staan toch echt te koop

7 likes

Ja leuk model. :+1: Grappige complicatie. Ik vind zelf de andere variant wel mooier. Helaas 38mm dus voor mij té klein.

Ik zoek nog ff plaatje van de andere…

Deze dus…

8 likes

grappig, 2 watch faces net als bij een smart watch😉

2 likes

Ja eens, die is wat subtieler gedaan.

1 like

Klopt niet helemaal. Je kunt alleen de lumen van de indices aanpassen, niet van de wijzers (begrijpelijk). De plaatjes op de website zijn daar ook niet superduidelijk over,

2 likes

Dat zou idd wat lastig zijn . :grinning:

Ik vind 'm persoonlijk erg lekker, ook die (Ball) lume. Maar ja…38mm wat moet ik daar nu weer mee. :see_no_evil:

1 like

Dat voelde als te lange uitleg :rofl:
Filmpje sprak redelijk voor zich, maar ja je hebt een punt.

Daar zou ik dan wel weer heel benieuwd naar zijn :sweat_smile:

Vergeet alle regels en gooi die 38 mm op een bundstrap, valt het allemaal wat groter. :rofl:

1 like

:rofl: ouch…daar wil ik niet mee dood gevonden worden.

2 likes

poe, deze is wel super gaaf zo! en een mooie maat voor mij :nerd_face:

1 like

Ik voel iets van haatgevoelens opkomen… :crazy_face:

1 like

Op de website hebben ze het ook steeds over de roulette calender wheel (adds a wink of whimsy). Ik zie nergens een datum functie. Of mis ik iets?

1 like

Apart idd. Vermoed dat ze de Tudor Pelagos LHD in het hoofd hadden oid. :smile:

1 like

wat ze bedoelen is dat de twee kleurige lume geprint is op wat normaal gesproken het datum-wiel is en door het draaien van de kroon je de lume kleur dus doordraait net alsof je de datum verstelt, dus de kroon 1 click uittrekken en dan draaien verandert de lume kleur

1 like

Het zal wel maar ik vind het wel een hele vreemde beschrijving. Zeg dan gewoon dat je de kroon moet gebruiken om de kleur van de lume te veranderen. Als ik denk aan een roulette calender wheel dan denk ik aan een datumvenster waarbij de cijfers de ene dag rood en de volgende dag zwart zijn.

1 like

Wow gaaf! Nog nooit gezien. Erg leuk bedacht. Trouwens ook een geinig horloge en goede maat. Kan helaas niet alles hebben…
Nu nog eens verzinnen hoe je de kleur van de bezel veranderd met een draai aan de kroon of klik op een knop😝

1 like

met de druk van een lichtknop denk ik van wit naar groenig :+1:

2 likes

Grappig, het lijkt een beetje op de maand aanduiding die in de Rolex Sky Dweller wordt gebruikt.

Als ze dat lezen bij Nivada Grenchen gooien ze jouw quote gelijk op de website :sweat_smile: