Horloge met bedrijfsnaam

Snap ik. Lijkt me een perfecte strategie die ik ook een beetje hanteer. Al blijven die flipper-horloges bij mij te vaak hangen :stuck_out_tongue_winking_eye:

Ik denk dat je het alleen moet doen als je hem voor max 30-35% van de chrono24-prijs kan kopen. Anders is het risico te groot. Handelaren gaan zich hier ook niet snel aan branden en particulieren willen het ook alleen tegen een spotprijs hebben.

Informeren naar een wijzerplaat (en wijzers want die zijn bijpassend) wissel kan je doen. Bij Hublot zelf zullen ze dit niet snel doen denk ik en anders alleen tegen exorbitante prijzen in combinatie met volledige service. Dan ben je goedkoper uit om direct een normale Hublot te kopen. Dus dan zul je zelf naar wijzers/wijzerplaat op zoek moeten gaan

3 likes

Koop gewoon het horloge en vervang de wijzerplaat ? is dat geen optie ? heb je wel een goede deal.

Die Herbalife-tekst is wel (opzettelijk? :grin:) wat verstopt geplaatst, ik zou het niet meteen opgemerkt hebben. Als het jou niet stoort en de prijs ook niet, kopen.

Wel hier op het forum hier te koop zetten deze Herbalife knaller. Na 50 upjes krijg je van mij een slagroomtaart.

1 like

In de post boven de jouwe staat al - terecht - dat men dat vermoedelijk alleen bij full service en tegen exorbitante kosten zal doen.

Dus nee, ik zou er niet op tellen.

Hak is gewoon heritage. Ik zou een horloge met dat logo zonder nadenken meteen kopen .

afbeelding

3 likes

Ben je zelf onderdeel van de Herbalife-community? Of wil je hier graag onderdeel van worden? Dan is dit horloge een leuke binnenkomer.

Mocht je die ambitie niet hebben zou ik snel de browser geschiedenis wissen en afzien van de koop.

3 likes

Dat het horloge voor een fractie van de waarde kan kopen is al een teken aan de wand.

Even van uitgaande dat er verder niks mis mee is raakt de verkoper hem dus ook niet aan de straatstenen kwijt. Dus ik zou er gemakshalve van uitgaan dat als ik hem zou kopen dat ik hem zelf nooit verkocht krijg. Met andere woorden dat als ik er ooit op uitgekeken raak dat ik hem in de kliko kan knikkeren. Ok een grijze dealer geeft er misschien nog een beetje voor, maar je snap het idee.

Dan hangt het dus erg af van wat dat je wisselgeld vind wat je niet erg vind om kwijt te raken.

Verder vind ik ongeacht hoe duur het horloge origineel is het logo een afknapper. Een ander logo wat ik esthetisch mooier vind of waar ik om een of andere reden wat mee heb zou ik nog overwegen. Maar dit is een grote no-go voor mij ongeacht hoe goedkoop ik hem zou kunnen kopen.

4 likes

Als de waarde zoveel voor je betekent, dan kan je beter helemaal niet voor Hublot gaan. Die dingen schrijven af als een malle. Betaal er voor wat je het waard vindt.

1 like

Ja, als je een flipperaar bent en niet graag telkens (veel) geld bijlegt, zou ik me in ieder geval beperken tot courante horloges.

1 like

Koop je hem omdat je het mooi vindt? Of koop je het voor het merk? Zoals je nu over komt koop je het voor het merk en met oog op winst (weinig kans). Ik zou eens nadenken wat je zelf echt mooi vindt.

1 like

8k voor een hublot, pass

Nog steeds veel te veel voor wat je krijgt. Die 8k steek ik liever in 2 tudors, een omega of een rolex als je op de lijst raakt

Als het het bedrijfslogo van Rolex is dan zit je goed :wink:

Maar… is die wijzerplaat niet in te wisselen voor een betere? Misschien heb je dan een koopje

1 like

hi , ik ben geen fan van het horloge, maar dat maakt niet uit wat ik vind als jij het mooi vind kopen. qua waarde met een bedrijfslogo geen idee.

Alsjeblieft laat gaan, zoveel mooiers te koop voor dat geld :pray:

1 like

Er zijn horloge liefhebbers die juist horloges verzamelen met een logo of bedrijfsnaam.
Zo zijn er verzamelaars die horloges verzamelen met de bedrijfsnaam resp. logo van een automerk.

Overigens zijn er ook autofabrikanten die in beperkte oplage horloges hebben uitgegeven met hun logo van het automerk.

Zo heb ik diverse leCoultre horloges gehad waarop het Ford logo staat.
Indertijd, omstreeks de jaren 1950-1960 heeft Ford een beperkte serie leCoultre Memovox horloges uitgegeven met hun logo erop.

Ik heb er een aantal gehad die ik van de hand heb gedaan aan horlogeliefhebbers die speciaal horloges verzamelden met logo’s van automerken.

Ik heb er nog een in mijn collectie over met de originele doos. Ook deze zal zeker een keer naar een collectioneur gaan die speciaal horloges verzamelt met een logo van een automerk.

2 likes

Tuurlijk, ze zijn er wel. Voor werkelijk alles is wel iemand te vinden die er interesse in heeft. Nou kan ik me voorstellen dat voor een vintage horloge van een wat gewilder merk, met het logo van een wat geliefder merk (zoals bijvoorbeeld Ford), net iets makkelijker een koper te vinden, dan voor een horloge van een merk dat bepaald niet door iedereen aantrekkelijk wordt gevonden, voorzien van het logo van een merk dat ongeveer niemand aantrekkelijk vindt en dan ook nog eens voor enkele duizenden Euro’s. Dan heb je in een keer een niet courant horloge en dat wil je als flipperaar dus niet.