Horloge met bedrijfsnaam

Ik kan een Hublot Big Bang kopen voor een waarschijnlijk nette prijs van iemand die het horloge nooit draagt. Groot nadeel: bedrijfslogo op de dial.
Stoor mezelf er niet echt aan maar ik neem aan dat dit effect heeft op de waarde van het horloge. Waar moet ik ongeveer rekening mee houden om een nette prijs te bieden? Ben op zoek naar soortgelijke ervaringen. En of je er op afknapt (even los van deze Hublot, maar bedrijfslogo op je horloge in het algemeen).

Het betreft een soortgelijke als deze: https://www.chrono24.nl/hublot/big-bang-44mm-301sx1170rx-steel-herbalife-edition-boxpaperwty-i2605--id14112406.htm

1 like

Dat ligt een beetje aan de naam en gelegenheid van uitgifte.

Herbalife? Ik sla over :rofl:

3 likes

Een Hublot is al een abominatie.
De herbalife versie met groene lume en tekst is nog erger. Gatverdamme.

12 likes

De merknaam Hublot op de wiizerplaat wil ook nog weleens effect hebben op de waarde…

15 likes

Het is een Big Bang. Het bedrijfslogo is slechts een futiliteit.

4 likes

De bouwkwaliteit van een Hublot om te beginnen.

3 likes

Verschilt een beetje wat het logo is denk ik ook.
Is het een bigbang van Wolverhampton’s wanderers vanwege hun promotie in het 2017/2018 seizoen of is het met Worldonline logo :slight_smile:

1 like

Vrijwel iedereen hier gaat het je waarschijnlijk afraden, want Hublot schijnt niet mooi gevonden te mogen worden.
Het is nog even afwachten wanneer iemand over scheve schroefjes begint , en dan in een ander topic Cartier op gaat hemelen.

Maar ongeacht het merk, een horloge met een bedrijfslogo waar ik niks mee heb zou ik niet hoeven.

11 likes

Precies dat.
Ga maar met een Hak horloge rondlopen terwijl je geen appelmoes lust.

3 likes

Dank. De eerste waardevolle niet-Hublot-gerelateerde reactie.

Voor de duidelijkheid: het betreft exact dit horloge wat ik kan kopen. Voor een fractie van de waarde, juist vanwege dat logo natuurlijk. En je raadt het niet: naast deze Hublot ook een Cartier met hetzelfde logo :grinning:

Misschien moet ik de vraag iets algemener stellen. Stel je koopt een mooi horloge met een waarde van 5.000 euro. Alleen zit er zo’n lelijk bedrijfslogo op waar je niets mee hebt. Wat heb je er dan nog voor over? 0? 1000? 2000? 3000? 4000?

1 like

Dat is toch voor iedereen verschillend? Wat boeit het wat de ander er van vind? Als jij het een mooi horloge vind moet je bieden wat jij het waard vind. En als je een enorme Herbalife fan bent kun je nog wat meer bieden.

Hoe zou dat nou komen?

Je bent te veel bezig met de waarde. Wat boeit de waarde. Vind jíj dat ding de prijs waard die er voor gevraagd wordt? Als je hem mooi vindt en niet te veel geld, ga ervoor.
Of wil je hem doorverkopen met winst? In dat laatste geval: herbalife x Hublot = 2 gehate bedrijven = vrijwel geen vraag.

De enige reden dat je het ‘goedkoop’ kan kopen, is omdat (vrijwel) niemand dit wil hebben

5 likes

Stel dat het prijs verschil groot genoeg is kun je natuurlijk altijd informeren voor een andere wijzerplaat :wink:

3 likes

Calculeer gewoon een nieuwe wijzerplaat in bij je bod wanneer je het voor de rest een mooi horloge vindt :wink:

1 like

Eens.

Waarde= wat de markt er voor wil geven. Kennelijk niet veel en dat gaat waarschijnlijk ook niet veranderen.
Je kan je nog verdiepen in de mogelijkheid om de dail te (laten) wisselen. En of dat qua kosten opweegt t.o.v. de gewildheid van dit horloge.
Hier op HF ga je niet veel (lees geen) interesse vinden.

Ik koop geen horloges met de gedachte altijd te houden, heb er daar slechts twee van die nooit weggaan. Dus ja ‘wat boeit de waarde’. Ja die boeit voor mij.

Maar in ieder geval is het goed te lezen wat de allergie is voor beide merken. Daar kan ik rekening mee houden.

Je moet ook de groenten van Hak hebben :wink: :grin:

1 like

Oke, maar wil je hem kopen omdat je hem toevallig goedkoop kan krijgen en er misschien iets aan verdient als je hem doorverkoopt? Of heb je altijd al een Hublot gewild en is dit een buitenkansje?
In het eerste geval zou ik heel voorzichtig zijn omdat het vrij lastig verkoopbaar is (zelfs voor weinig).

Kijk dit eens als je meer wil weten over Herbalife

1 like

Ik heb een paar vaste horloges en daarnaast koop ik vaak een horloge wat vrij snel flippert. Dat laatste vind ik leuk om zo redelijk wat horloges eens uit te proberen en zo kennis te maken met wat er allemaal is. Daarbij inmiddels de ervaring opgedaan dat er horloges zijn die aan de pols me veel beter bevallen dan ik had verwacht, en andersom.
Hublot is zeker geen droom voor me, maar een leuk uitprobeersel. En ja ik vind de Big Bang een mooi horloge. Budgetneutraal na enkele maanden weer verkopen vind ik prima.
Dan moet ik dus een wijzerplaatwissel incalculeren (als dit mogelijk is), als ik het zo lees.

Herbalife is idd gewoon een piramide-spel…

3 likes