Horloge met beste lume

Ben voor mijn zwager op zoek naar horloge met beste lume. Budget tussen de 100 en 150€. Case 40 tot 42 mm. Iemand tips liefst met foto. Alvast bedankt voor de hulp

Gr Roel

1 like

Orient Mako Ray

1 like

Bedankt voor tip.

Haal dan een G shock met LED, als het budget zo krap is…

Nee is geen optie, mijn zwager vind juist de lume belangrijk. Ik begrijp dat het budget gering is. Toch bedankt voor het meedenken.

Een gebruikte Seiko Monster misschien nog. Geen idee of dat voor 150 te vinden is…

2 likes

Dat is niet zo lastig…een citizen bijv een bn0150

1 like

Ja zoiets, heel goede tip. Bedankt. Meer tips zijn welkom

Ja de citizen ny0040, ca.41mm en binnen je budget. Uitstekende prijs kwaliteit verhouding. Krijg je ook nog gratis lume bij👍

2 likes

http://www.marktplaats.nl/a/sieraden-tassen-en-uiterlijk/horloges-heren/m1040480609-seiko-5-sport-automaat-snzf59k-snzf61k-snzf57j-snzd23k.html?c=3c1f5dcc18d02a99040ca8de656940d2&previousPage=lr&pos=2

Gelumde plaat en al.

Goed idee, maar een redelijk exemplaar voor die prijs vindt je op dit moment niet (meer)…

Heel veel seikootjes uit de 5 serie komen in aanmerking.

1 like

Mijn seiko skx009

De laatste maanden zijn bijna alle eerste generatie monsters verkocht voor 150 op dit forum.

Ik heb helaas geen foto’s, maar mijn ex Seiko SNZG15 heeft geweldige lume!

1 like

Kweenie niet of andere zaken als uurwerk ofzo belangrijk zijn, maar als je met beste lume bedoelt t langst blijft zien in t donker, dan zou ik tritium tubes overwegen. Let wel dat die in de loop der jaren steeds minder fel gloeien, maar dat kan wel 10 A 20 jaar duren. In die tussentijd hoeft t niet geladen te worden met licht om te kunnen gloeien.

2 likes

King of lume is voor mij nog steeds de Omega Seamaster Professional, maar dat budget ligt wel een tikkeltje hoger :wink:

Tritium tubes zijn inderdaad wel erg lang actief, maar ze produceren wel minder licht dan Luminova.
Alleen als het echt pikkedonker is ga je dat effect mooi zien.

Wat ik dan bij luminova zo tof vind, is als je net uit de zon komt en je loopt even in de schaduw…man, dan “gloeien” die luminova indexen als gek! :sunglasses:

1 like

Je zou kunnen zoeken naar een Luminox 3050! Die maken gebruik van Tritium en niets verslaat Tritium als het gaat om de Lume.

Zoals eerder genoemd; Citizen NY0040; de Keizer van de Lume :grinning:
Wel steeds moeilijker aan te komen overigens

2 likes

:joy: