Horloge met Glow in the dark

L.s.,

Sinds 2 maanden zit ik helemaal onder de horloge uitslag. Jemig het is echt n virus. Wat is er veel / en mooi spul te koop. Je weet van ellende niet waar je moet kijken.

Ik ben ook op zoek naar een horloge dat (veel) licht geeft. Een soort Glow in the dark. Als bloemen licht kunnen geven moet dit toch zeker ook bij horloges kunnen. Ik hoef de krant er niet bij te kunnen lezen…
maar u begrijp wat ik bedoel.

Waar moet ik op letten, en waar vindt je deze horloges met deze eigenschap?
En hoe noem je dit?

Een Seiko Monster,

Gloeiender wordt het niet.
Daar kun je de krant dus bijna bij lezen

Of een SKX007 met een Yao wijzerplaat + wijzers.
Wel iets duurder bij elkaar, maar dan heb je ook een uniek horloge dat (vrijwel) niemand anders heeft, en ook enorm opgloeit in het donker.

Je hebt ook horloges waarbij de GEHELE wijzerplaat met Superluminova is bedekt. Dan heb je pas echt een Glow in the Dark.

voorbeeld uit het duurdere segment is deze Chronoswiss Timemaster

gr,
Hans Mennink

Nog een glow in the dark!

Het lichtgevend materiaal van een Seiko Monster is zeker een van de beste leverbaar.

Nadeel: dit spul van Seiko (Lumi-brite) moet eerst opgeladen worden dmv licht. Afhankelijk van de duur en intensiteit van de oplading geeft “het horloge” eerst behoorlijk fel licht wat daarna afneemt. Na een uurtje of 8 is het wel uitgewerkt. En dan moet ie dus weer opgeladen worden.

Sommige idioten leggen hem dan onder een lamp, vergeten hem natuurlijk, tegen de tijd dat ze er weer aan denken is het horloge natuurlijk overleden :D:D

Er zijn trouwens ook nog diverse horloges oa Seiko met een wijzerplaat van dit spul, de wijzers zijn dan zwart tegen een lichtgevend achtergrond.

Verder is er ook nog zoiets als een soort TL-buisjes in de indexen en op de wijzers. Hoeft niet opgeladen te worden en lichtsterkte is constant maar minder fel als een goed opgeladen Monster.
Bijv. Luminox, Traser, KHS, Marathon.

Moet je nou echt nog iets aparts :stuck_out_tongue: Sinds kort is er ook nog een horloge met een ingebouwde zaklampje. Weet het merk niet meer, zelf vond ik het niet zo interessant.

Ik maak er zelf ook eentje:

http://www.highstreetwatch.com/_NL/03_2005_luminous.php

O help, ik voel weer een inkoop-actie opkomen… Laat iemand me tegenhouden!!!

Traser lijkt me een heel goede optie. Licht komt van Tritium gevulde buisjes. Een Seiko Monster geeft ook veel licht, alleen na verloop van tijd neemt dit toch sterk af.

De Traser geef een constante hoeveelheid licht af. Zelf heb ik beide horloges, de Traser wint het toch echt na een half uur.

Bedoel je dit model…

P 6504 Diver Orange Blue illumination.
Water resistant to 660 feet.
Steel case, PVD coated.
Rotating carbon fiber bezel with traser insert.
Sapphire crystal, scratch resistant.

Movement Ronda 715
Case Steel black
Bezel Carbon fiber
Crystal Sapphire
Water resistant to 660 feet
Size (diameter) 43 mm
Dial (colour) Orange
Illumination 1-11 blue, 12 orange
H/M/SE – Hand blue
Bezel green

Bracelet (standard)
Rubber strap

http://www.traserh3watches.com/en/watches/category.php?kat=3

glow glow glow super Luminova!
ETA uurwerk

Best gave horloges! Heb jij hier iets mee te maken “Highstreet”?

Ja, precies dit model, maar dan niet PVD coated maar geheel uit staal. Als je 's-avonds het licht uit doet geeft de Monster in eerste instantie meer licht, maar dat is snel over.

Zeker als je 's-avonds op pad bent valt de Traser meer op, omdat je dan geen licht hebt om een standaard horloge op te laden.

De prijs is wel n stuk hoger vd Trasser. staal 395 e / rubber 355 e.

In deze prijsklasse vindt ik dan weer deze mooier.
http://www.orsawatchco.com/

Nee, helaas niet, puur toeval… Maar een horloge met m’n nickname lijkt me wel erg grappig, vind de prijs alleen wat hoog…