Horloge met trouwdatum gegraveerd

Goede avond,
Volgend jaar ga ik trouwen en nu ben ik op zoek naar een foto die ik gezien heb waarbij een horloge aan de zijkant gegraveerd was met de trouwdatum. ik heb inmiddels manchetknopen besteld met opengewerkt uurwerk en zoek dus een horloge dat geschikt is hiervoor en ook eigenlijk een foto om als voorbeeld te laten zien aan een juwelier, omdat het eigenlijk niet gebruikelijk is.

ik hoop dat iemand me kan helpen, want kan de foto nergens meer vinden.

Groeten Richard

Richard2011 Schreef:

Goede avond,
Volgend jaar ga ik trouwen en nu ben ik op zoek
naar een foto die ik gezien heb waarbij een
horloge aan de zijkant gegraveerd was met de
trouwdatum. ik heb inmiddels manchetknopen besteld
met opengewerkt uurwerk en zoek dus een horloge
dat geschikt is hiervoor en ook eigenlijk een foto
om als voorbeeld te laten zien aan een juwelier,
omdat het eigenlijk niet gebruikelijk is.

ik hoop dat iemand me kan helpen, want kan de foto
nergens meer vinden.

Groeten Richard

Allereerst, van harte gefeliciteerd. Wat een mazzel je dat lekker een horloge ‘mag’ dragen die dag.

Ik ken er geen met datum op de zijkant, maar kom 't wel eens tegen op limited edtions, zoals deze:

Ik denk dat de juwelier dan wel snapt wat de bedoeling is.

Allereerst, van harte gefeliciteerd natuurlijk!

Ik zou uitkijken met graveren van de kast van een mechanisch uurwerk. Als het niet uit de kast gehaald wordt vóór het graveren zegt mijn gevoel dat het beschadigd kan worden door het trillen/schokken. Daarnaast zou de waterdichtheid aangetast kunnen worden.

Ik weet niet wat je/jullie budget is, maar een uitermate geschikt horloge voor graveren is de Jeager-LeCoulre Reverso. Af fabriek kun je de achterzijde laten graveren met een template afbeelding of een eigen ontwerp.

Je kan beter je Trouwhorloge huren.

Je huurt zolang het duurt …:smiley:

ik zou het niet doen …sowieso zonde en je weet niet hoe lang het allemaal gaat duren …

In je ring staat toch de datum van je trouwpartij dus m.a.w. ik zou ook geen datum laten graveren op je horloge.

zoiets??

Ik had van mijn vriendin een horloge gehad die zij een maatje kleiner heeft. Met haar verjaardag heb ik de oozoo’s gepimpt :slight_smile:

1 like

ome subtilieco Schreef:

http://farm6.static.flickr.com/5114/5829569885_dff
9c308bf.jpg

zoiets??

Ik had van mijn vriendin een horloge gehad die zij
een maatje kleiner heeft. Met haar verjaardag heb
ik de oozoo’s gepimpt :slight_smile:

Leuk zulke matching horloges!

Ik heb destijds de datum in de vlindersluiting van de band laten zetten. Dan kan je er altijd nog een andere band om doen wanneer je gaat scheiden. :wink:

Dit is wat ik zoek… erg wijs…en helemaal voor mij als horloge liefhebber. Weet je ook of elke juwelier dit doet en weet je nog wat het ongeveer koste?

Hey rIchard,

Ik heb het oren doen bij de lokale niet super juwelier dumas in Rhoon.
Wat het koste geen idee meer zal niet meer dan 50€ geweest zijn bij elkaar.

Mvg laurens

Richard2011 Schreef:

Dit is wat ik zoek… erg wijs…en helemaal voor
mij als horloge liefhebber. Weet je ook of elke
juwelier dit doet en weet je nog wat het ongeveer
koste?

Bij mij was het een service van de juwelier. Was geen probleem.