Horloge met veel lume, aanraders?

Beste Forumleden,

Ik ben al een tijdje opzoek naar een horloge wat letterlijk straalt in het donker! Een diver, met knallende lume er op dus!

Heeft iemand aanraders voor een bescheiden budget? (max 500).

Ik heb een tijdje geleden een casio duro gekocht, dat viel qua lume nogal tegen maar ik vind het wel een tof horloge voor die prijs.

Groet,

2 likes

Seiko!

2 likes

Ball

2 likes

Seiko!

Kijk hier eens voor inspiratie:

2 likes

Dit, al is dat technisch geen Lume… Maar inderdaad kijk eens naar Ball Watch, tritium buisjes die dus niet ‘opgeladen’ moeten worden maar uit zichzelf branden.

5 likes

Kijk eens bij timex!

Of full lume dials zoals Citizen ny0040 of ny0080… Zoals de buren het ‘leuchtkeks’ noemen

(van internet)

6 likes

… kopen en @HanDavinci de maan in een horloge laten verwerken. Glow in the darker wordt het niet.

:wink:

4 likes

Seiko Sumo.

Lumibrite ftw.

Traser is ook een goeie, zit de enige fabrikant van Tritium buisjes ter wereld achter uit mijn hoofd. En om gelijk een vervolgvraag te beantwoorden, ja diezelfde buisjes zitten in een Ball maar komen dus uit die ene fabriek :slight_smile:

Hebben o.a. een Diver met automaat, maar ook Quartz modellen. Qua budget zit het rond de 900 euro. Bieden ook quartz aan met deze technologie dus als 900 echt een te grote stretch is zou je dat nog kunnen overwegen :+1:

In het blauwe gedeelte staat nog een mooie Marathon SAR met tritium buisjes…

Slecht af te lezen vaak vanwege gebrek aan contrast. Als je iets duidelijks wil zou ik geen lume dial aanraden.

1 like

Lijkt mij totaal irrelevant… TS will een horloge dat s nachts straalt. Buitencategorie nucleair zeg maar. :sunglasses:

Voor dat budget? Zonder twijfel de Helson Sharkmeister 300! Heb je gelijk een mooie Homage ;-).

4 likes

Mag ik vragen waar jij die glow-in-the-dark duimring hebt gekocht? @schoen is binnenkort jarig.

4 likes

Had er iemand al Seiko geroepen? :wink:

Dat dus. Ietsie te duur, maar wel exact wat je zoekt…:sunglasses:

Onafgebroken bron van licht. Leuk! :sunny:
Beetje leesvoer over Tritium gasbuisjes: https://www.ablogtowatch.com/how-glow-dark-tritium-gas-tubes-made-mb-microtec/

5 likes

Haha, is maar geleend shot hoor, maar ik heb hem zelf wel ook al overwogen.

1 like

Victorinox divemaster 500.

Lume-tec

1 like