Horloge met veel lume, aanraders?

Voor rond de 500 zou je nog naar Teaser of Luminox kunnen kijken. Ook met Tritium buisjes, zoals bij Ball.

Wat minder toolish wellicht is ook nog Nitewatch.

MWC heeft ook tritium horloges die binnen prijsklasse vallen. Sommige modelen hebben zelfs combinatie gtls en luminova.
Laat je wel niet misleiden door het bullsh*t verkooppraatje dat het militaire horloges met een nsn- nummer zijn.

https://www.scurfawatches.com/

1 like

De Scurfa werd gisterenavond al door @EricPP genoemd met (het laatste) plaatje erbij :slight_smile:

Alles wat Scurfa is trekt mijn aandacht want mijn muis zweeft al enige dagen boven de “Order Now” knop :star_struck:

4 likes

Mee eens. De lume is fel en langdurend.

1 like

Doen…krijg je geen spijt van. En als je dat wel krijgt…stuur mij dan maar een berichtje

Ik zou zeggen doen.
Echt top, ik heb deze:

1 like

Absoluut doen. @BertjanH heeft volgensmij mijn eerste Diver One overgenomen. Daarna heb ik nog een zwarte no date gekocht en als het goed is, ligt zometeen de Gloss Black variant op me te wachten thuis!

2 likes

Ik ken de Scurfa duikhorloges al uit de tijd nog voor Scurfa commercieel was. Ik volg ze al van in 2013 en hoop al al die tijd dat er eindelijk eens een D1 500 automaat uit komt, dan schaf ik mij er zeker 1 aan.
Een oude vriend heeft een tijd als professionele duiker gewerkt en had een 42mm versie en was daar enorm positief over te spreken.

1 like

Dan wel op de stalen band he…

De vorige modellen was niets mis mee, maar deze is toch echt beter afgewerkt

2 likes

Helaas. DHL heeft mijn bezorging ineens verplaatst naar morgen. Dus nog een dagje wachten. edit De bezorger staat net aan de deur, ondanks tegenstrijdigig bericht :joy:.

En @EricPP, heb er de stalen band wel bij, maar deze is volledig geborsteld. Er komt nog een passende voor de (deels) gepolijste kast van mijn incoming D1.

Ik dacht dat Paul wel bezig was met een D1 automaat, vind de kast echt een super formaatje en met automaat zou dubbel zo leuk zijn!

3 likes

Nee, wat ik van hem begreep is dat die combi er voorlopig niet komt ivm pricing

Ah, dat is jammer. Ik vind het hele verhaal achter Scurfa wel mooi. Ook zijn manier van werken met de horloges, zo nu en dan eens een nieuwe variatie, maar in kleine hoeveelheden. Echt top.

3 likes

En toch kunnen fliegers hier ook prima mee doen

Stowa

Hanhart

2 likes

Iemand ervaringen met de automaten? Ik neig ook wel naar de Bell 1 Diver Auto.

Seiko monster en Stowa flieger :+1:

Ik ben het even kwijt, maar is Steinhart al geopperd?

Binnen budget, veel horloge voor het geld én goeie en langdurige lume.

1 like

Kan je aangeven wat? Ben namelijk wel benieuwd.
Meer foto’s zijn ook welkom :wink:
Mvg. Bertjan

Hier trouwens nog een plaatje van de website van Nite.

Dit is de mx10

Die strap :heart_eyes:

1 like