Horloge met verhaal

Beste horlogefans,

In Nederland zijn sinds een tijdje de Save the World Horloges te koop. Dit zijn horloges waarvan een deel van de opbrengst naar een goed doel gaat. Ga gerust eens kijken op de website www.************.com (edit Moderator: reclame maken voor eigen of andermans website is niet toegestaan)

Wat vinden jullie ervan?

Slim bedacht, goede doelen. Als horloge liefhebber draag ik eerder dit dan een bandje.

Ik vraag me altijd af wie controleert of ze doen wat ze beloven…

savetheworld Schreef:

Beste horlogefans,

In Nederland zijn sinds een tijdje de Save the
World Horloges te koop. Dit zijn horloges waarvan
een deel naar een goed doel gaat. Ga gerust eens
kijken op de website ****

Wat vinden jullie ervan?

Denk dat dit een reclame-uiting is die hier niet thuishoort.

hcptdg Schreef:

Ik vraag me altijd af wie controleert of ze doen
wat ze beloven…

Lijkt me een terechte vraag. Een externe account? Uit de website heb ik het niet kunnen vinden. Bovendien is “25% van onze winst aan goede doelen” niet veel als je geen winst maakt, dus het hangt ook sterk af van je bedrijfsvoering.

Ik koop dan liever een Hamilton Team Earth horloge. :wink:

Of een oris great barrier reef.

Of de G-Shock G-5600GR-7CR eco:

“Dit is een Limited Green Collection van Casio G-Shock.
Casio heeft met de Green Collection een nieuwe lijn uitgezet voor
stijlvolle horloges met functionaliteit. Deze horloges zijn uitgerust
met Solar Power. Casio wil graag het milieu een handje helpen
door gevaarlijk afval van de stortplaatsen weg te houden. Tevens is de verpakking van dit horloge gemaakt van recycledpapier”

En wat dacht je van de Surf Rider?
http://www.horlogeforum.nl/read.php?2,235432,236147#msg-236147

dreski Schreef:

En wat dacht je van de Surf Rider?
http://www.horlogeforum.nl/read.php?2,235432,23614
7#msg-236147

Super:~

Als ik de goede site heb gevonden moet ik concluderen dat ik het als horloge niet veel vind. Eerder las ik in dit topic dat een horlogedrager dit sneller zal dragen dan een bandje voor een goed doel. Dat denk ik dus niet, het is dan namelijk in plaats van allerlei andere gekoesterde (al dan niet) mechanische uurwerkjes, ik ben tenslotte 1 van de weinige (misschien de enige?) die weleens twee horloges draagt.:smiley:
Verder is wat mij betreft ieder initiatief dat echt (controleerbaar) bijdraagt aan een schonere, vredigere, mooiere enz. wereld, de moeite waard.

Ondanks allerlie goede bedoelingen moet het de mensen ook nog aanspreken.
Een G-Shock van bio-degradable plastic is een goed idee.
Ten minste als het afbreekbaar is door bacterien die op de vuilstort voorkomen.
Als het afbreekt onder invloed van UV-straling en aan de pols uit elkaar valt, is het waarschijnlijk minder populair.

Dat is wel in tegenspraak met het principe van de G-Shock (onverwoestbaar).

Ik bedoel alleen, het idee van een horloge dat aan het einde van de levensduur afbreekbaar, of recyclebaar lijk mij best sympathiek.