Horloge met video game knipoog

Naast horloges heb ik ook een verzamelhobby op het gebied van video games en consoles. Zijnde een echte nerd heb ik iedere console en handheld sinds de Atari 2600 wel in bezit. Daarnaast ook vele spellen met de nodige kostbare exemplaren.

Na een recente verhuizing en het feit dat over 5 maanden er een tweede kind het gezin komt versterken heb ik echter afscheid genomen van mijn “bioscoop” en game “museum” waar ik vroeger een hele verdieping voor had ingericht.

Omdat ik er weinig voor voel om al mijn spullen in dozen op zolder te bewaren ben ik maar aan het verkopen gegaan. De opbrengsten zal ik vervolgens in mijn andere hobby, horloges, stoppen :wink: .

Gezien de situatie lijkt het mij leuk om iets te kopen met een knipoog naar video games. Probleem is… bestaat dat überhaupt? Ik ken ze niet, maar mijn kennis reikt dan ook niet ver als bij vele van jullie. Vandaar dit topic.

Ik ben dus op zoek naar een serieus horloge, met een game verwijzing (Mario? Sonic? Master Chief? Pac-man? Pong?). Denk een beetje in de lijn van de Speedmaster Ultraman,

of bijvoorbeeld de nieuwe Speedmaster Snoopy

Opbrengst van de verkoop zal zo rond de 10k zitten en daarmee ook het budget van het horloge.

Ik hoef overigens geen ideeën voor andere horloges, want mijn wishlist is nog lang genoeg. Dus als er niks te vinden is in dit genre, dan wordt het gewoon iets anders van de lijst…

4 likes

Geen idee wat je ze kunt kopen maar als je nostalgisch terug kunt kijken naar Street Fighter is dit wel de perfecte optie. Ikzelf ben echter met andere games opgegroeid dus ik pas.

2 likes

Seiko Streetfighter series. Oh wacht, je vroeg om een serieus horloge.

afbeelding

Deze Seiko zit in het spel Metal Gear Solid V en wordt even heel prominent in beeld gebracht.

Gaat nu voor z’n 1200€ op ebay :sweat_smile:

4 likes

Subtiel!

Ook vast wel online te spelen, toch?

2 likes

Ik moest hieraan denken. Romain Jerome. Rond de 10-15k

5 likes

Er is ook een Super Mario versie zie ik net
Screenshot_20201018-194306_Samsung Internet

2 likes

image
:joy:

4 likes

Beetje roulette spelen wellicht een optie?

Het is dat ik die case echt heel lelijk vindt…

2 likes

Ja, daar kan ik ook niks positiefs over zeggen…

Deze mag dan niet ontbreken


Ik denk als je 10k bied je hem ook mag hebben :wink:

3 likes

Waarom is deze zo duur kost deze geld

3 likes

Ik heb deze…

3 likes

Ik had er vroeger een van deze;

Was ik er maar wat zuiniger op geweest :slight_smile:

Alle Romain Jeromes zijn al gepost. Beste optie naar mijn idee!

MGS, wat een vette cultgame was me dat toch. Dat was met vlag en wimpel de favoriete game uit mijn jeugdjaren. Snake is een HELD.

1 like

Daar had ik er 3 van! Wauw, was ze helemaal vergeten.

Ja weinig andere games kunnen de mgs serie overtreffen.

afbeelding

afbeelding

Je weet dat je het wilt @Ravvie, past volgens mij ook prima bij jouw moser Pioneer

1 like