Wie kent een merk / type mechanisch horloge die ook weeknummers aangeeft ?
Liefst vintage natuurlijk …
Of alleen een caliber (dan bouw ik hem zelf)
Alvast bedankt voor reakties !
Wie kent een merk / type mechanisch horloge die ook weeknummers aangeeft ?
Liefst vintage natuurlijk …
Of alleen een caliber (dan bouw ik hem zelf)
Alvast bedankt voor reakties !
Niet heel vintage, maar Nivrel heeft bijvoorbeeld zo’n horloge (gehad?). Zal een ETA2892 uurwerk met kalendermoduul inzitten van misschien Dubois Dépraz of Kelek?
Bron:
http://www.thepurists.com/watch/features/horologyindustry/nivrel/index.html
En een andere uitvoering:
Helaas weet ik ook geen vintage te vermelden, wl onderstaande CVDK Pallas, welke reeds uit productie is:
Er staat een v/d Klaauw die over zo’n functie beschikt te koop op het forum.
Dankjewel heren,
Nivrel is een goede tip. Die tweede is een mooie.
Iemand zei ook Brevete, maar kan niks vinden.
vd Klaauw. hmmmm, dat kon best wel eens kilometers buiten mijn financiele bereik zijn maar ik ga zoeken.
Bedankt en als je ooit wat ziet… ik blijf geinteresseerd. Trouwens ook in Breitling dresswatches (1 kroon zeg maar… geen chrono’s)
Bedankt !
Marco
Patek P. heeft dit ook
Glashütte heeft de Senator Kalenderwoche. Ik denk dat je daar de hoofdprijs voor betaalt.
Je topic hield mij ook bezig, vandaar onderstaande link voor een Breitling Navitimer met weeknummer! (het is een beauty, maar misschien heeft ie iets teveel chrono-knopjes voor je…)
Zie niet veel horloges met weeknummer, te kostbaar om te maken lijkt mij toch ook niet.
Zou voor mij makelijk zijn aangezien ikaltijd met weeknummers werk.
Topic verplaatst, zal ie niet zo erg vinden lijkt mij.
Is sinds 2013 niet meer actief
Probleem van weeknummers is dat er meerdere systemen zijn… dus effectief doe je het nooit goed.
Nou ja, plannen doe ik toch meer op de iPhone dan op het horloge. En die geeft ook de weeknummers aan. Meer een leuke gadget dan functioneel dan.
Ik hou er zo van
Een secondewijzer was ook wel gaaf geweest in plaats van die weekaanduider. Geeft toch wat meer leven op de plaat.
Één omwenteling per minuut of per jaar…