Horloge met wereld tijd

Hallo allemaal,

Ik ben nieuw in dit forum, en ook niet echt een horloge verzamelaar. Heb ik tot dusver gewoon niet dat geld/interesse voor gehad. Wel hou ik van mooie horloges.
Er zijn in de afgelopen jaren wat horloges op de markt gekomen, die wel classiek/tijdlos ogen maar het niet zijn, en waar de kwaliteit behoorlijk tegenvalt. Zelfs had ik inmiddels twee Vagari in twee jaar versleten (de tweede was als service van de horloge zaak). Dit soort dingen wil ik dus niet meer mee maken.
Wel heb ik net in China een Komeruski voor 15 euro op een russisch vliegdeck schep kunen kopen. Ben er erg erg blij mee.

Nu mijn eijgenlijke vraag. Voor mijn werk heb ik eigenlijk een horloge met wereld tijd / of dual tijd nodig. Naar een avondje internetten heb ik dus al behoorlijk wat gezien.
Aeromatiek 1912 en dat soort dingen. Wel mooi ogend, maar naar wat lezen, denk ik dat dat gewoon weer zo’n troep is als de beschrijven Vagari. En horloge verkoper op Schiphol adviseerde mee ok, NIET een U-Boat te kopen (vanwege goedkope chinese kwaliteit). Nu lees ik dus hier, dat ze inderdaad uit de zelfde oorsprong komen.
Mijn vraag is , ken jullie een mooie, klassiek model met wereld-tijd, GMT, of Dual time, wat wel goede kwaliteit is.
Ik beweg me niet in de panerai sferen: alhoewel dePanerai Regatta, GMT wel geweldig is.
Helaas is 200 euro meer mijn klasse, hooguit 300. Maar daar moet wel een kwaliteits horloge tegenover staan en geen modische nep. Van Seiko ben ik niet zo weg, vind ik te sporty, te modern, te duikers achtig.

Alle advisen zijn uitermate welkom.
Of misschien wil een von julie van een classieke schonheid met een leuk verhaal afstand nemen?

Eventuele spelling- en zinfouten komen door mijn niet puur Nederlandse achtergrond. Daarom.

Groet Noche

Tja, de mijne is wél een Seiko, maar die heeft imho toch wel klasse…

Alleen weet ik niet of je hem nu nog gaat vinden.

Alle mogelijke wereldtijden, chronograaf, alarm + ana-digi

het wordt dus sowieso een kwarts horloge met tweede tijd.

dit merk maakt naar mijn idee erg mooie horloge, mooi afgewerkt en van aardige kwaliteit.

http://www.soehnle-uhren.de/kollektion_milano.htm

( deze link is met het tweedetijdzonde model )

Ja, klopt.
Klasse heeft die wel. Alhoevel ik niet zo weg ben van die Seiko ring. Maar dat is mijn smaak.

Ben meer zo van dat vintage spul, denk ik.
Bijvoorbeld, klokken die ik mooi vind:
Panerai Regatta GMT
Omega jaren 40 seamaster
Technomarine US Navy TM

Ohja, waterdicht moet die natuurlijk wel zijn.

Hey Master-Fan

Ja, die link van jouw is goed. Die horloges bevallen me prima. Zeker die met leren band boven aan de pagina.

Great,
Noche

Ik wacht nog ff andere postings af, maar de

Bruno Söhnle, Milano GMT (7.1043.221 of 7.1043.721) bevallen mee uitstekend.
En Glashütte (ook onder de nieuwe eigenaar) staan zeker voor kwaliteit, is mij tenminste in Duitsland toegedragen.