Horloge modden/upgraden om tot ideaal te komen

@HanDavinci zet dat pilsje eens neer en kom er eens in?

Als je dit echt wil doen, moet je het doorzetten. Wat ik niet snap is dat je een keiharde kast wil vullen met een redelijk delicaat GS uurwerk. Daarbij komt nog dat heel de kast en wijzerplaat aangepast moeten worden (indien mogelijk), waardoor je qua kosten waarschijnlijk het horloge van het uurwerk had kunnen aanschaffen.
Als je een horloge wil met kwaliteit zonder een (voor de leek) imago, dan is een gewone GS best een prima optie.

1 like

Niets mis mee. Veel zalvender dan softijs. Aanrader.

1 like

Ik had het over oraal gebruik.

4 likes

Ik ook. Festini peer met mayonaise is ook fijn. Dan word je gedwongen flink te kauwen op dat ijs en een emulsie te maken in je mond die steeds beter wordt naarmate de temperatuur stijgt.

Lang niet zo goed als, maar in de verte vergelijkbaar met de fijne beleving van tamago kake gohan. :relaxed:

Ieder zijn ding, ouwe pikkelikker.

1 like

Dat is me te zout. Ook ik heb mijn standaarden. :hugs:

2 likes

Een Rolex uurwerk in een Damasko? :joy:

Hou op man. #topicopnegeren.

3 likes

Inderdaad :sunglasses:

2 likes

Ik snap wat je bedoelt, ik verklaar je niet voor gek maar waarom zou je dat doen?
Zoals anderen al aangaven lopen hun Damasko’s met een ETA prima, mijn Sinn’s met ETA doen het ook prima.
Net als elk ander horloge met een goed afgeregelde ETA gewoon COSC waarden kan behalen.

Dus koop die Sinn of Damsko en laat het zoals het is. Volgens mij zie je ook geen verschil tussen het lopen van de seconden tussen ETA en Rolex. Dan zou je dus iid een GS uurwerk moeten hebben.

Kortom lijkt het me overbodig tenzij jij een mooi verhaal bij je horloge wilt hebben wat waarschijnlijk niemand interesseert.

[quote=“Da_Watcher, post:30, topic:206991”]
enzij jij een mooi verhaal bij je horloge wilt hebben wat waarschijnlijk niemand interesseert
[/quote] :rofl:

Inderdaad en als ik het doe, dan houd ik het dus voor mij… Niemand die er last van heeft, behalve diegene die de ombouw dient te doen of te onderzoeken of het wel lukt.

Bij Rolex moet ik waarschijnlijk niet gaan informeren.

1 like

Wat @anon50762135 al zei. Een GS uurwerk is trouwens te dik. Ik weet het niet, maar ik gok het wel. Maar noch de Rollie noch de GS zijn inherent beter of slechter dan een SW200, 2428 of zo.

Maar als jij een Damasko of Sinn vanwege de tegiment kast goed vind en je een robuuster uurwerk wilt wat ook nog eens accurater is, dan zijn er heel veel leuke goedkope opties.

De geharde boldr Venture, de Citizen Tough serie. Allemaal gehard titanium met goeie WR spec en een robuust quartzje.

Als je dan nog een stap verder wilt: Digitale G-shock kopen.

Dat zijn off the shelf oplossingen voor rauwdouwers waar je niet voor hoeft te modden.

1 like

Lekker zinvol, het verschil zit enkel tussen je oren, die Damasko en Sinn zijn van nature al degelijk genoeg. Pas als je daar het uurwerk van gesloopt hebt vanwege gebruik. Pas dan (zou ik het nog niet doen) zou ik er een Rolex uurwerk in transplanteren.

1 like

Zoals bij bijna alles wat hier passeert eigenlijk, emoties. :wink:

Maar jullie hebben inderdaad genoeg zinvolle argumenten aangebracht.

2 likes