Horloge modden/upgraden om tot ideaal te komen

Verklaar me gek, maar heeft iemand zich er al eens aan gewaagd om pakweg een ice hardened Damasko of getegimenteerde Sinn te modden met een hoogwaardiger uurwerk?

Ik heb graag die kasten vanwege hun hardheid en de looks. Als je er nu een Rolex of Grand Seiko gangwerk insteekt. Dan heb je de kwaliteit en de soepele beweging van de secondes. Lekker onder de radar.
Je verzoent beide kwaliteiten, je hoeft niet uit te leggen aan anderen dat je een echte liefhebber bent die dit horloge draagt voor de kwaliteit ipv het imago. Je krijgt niet de vraag of het nep is.

Puur de essentie.

2 likes

Tja. Een 2824 doet natuurlijk niet onder voor die eenvoudige doch robuuste 3130 Rolex uurwerkjes: het loopt, het loopt goed, maar het is niks bijzonders. Grand Seiko daarentegen, ja dat is een ander verhaal natuurlijk. Dan maak je echt een stap in nauwkeurigheid, finesse en afwerking.

Toch zeg ik nee.

3 likes

Is al eens gedaan

:smiley:

6 likes

Dit

2 likes

Zeer tevreden over het uurwerk van mijn Damasko, +2 seconden per dag :+1:

1 like

Softijsjes met M&M’s (pinda) zijn lekker.
Patatjes met (Zaanse) mayo zijn lekker.

Maar M&M’s met mayo? Nee. Keep is simple and original.

2 likes

Nee.

Ps de simpele ETA in mijn DA36 loopt steevast -1 sec/dag. (!!) Cosc…pfff…who needs it.

image

1 like

Lust jij kebab bij je wortelstamp?

#durftevragen

1 like

Nu wel.

#ramadan

6 likes

Haha, daar ging mijn Lagunitas.

1 like

Hahaha ohja, goed bezig.
Vol te houden?

2 likes

In mijn Damasko draait voor zover ik de folder mag geloven een ETA 2836-2

1 like

Eitje.

Lekker met zout, peper en een beetje mayo mmm.

5 likes

:joy::+1:t2:

2 likes

De meeste Ramadanny’s snaaien stiekem gewoon overdag en poetsen twintig keer hun tanden per dag om wat water weg te slobberen. Respect abi. Jij bent de ware uitvolkorene. :raised_hands:

Teşekkürler :tr:

Buradaki her oey isiriyor ve ben yaoli bir çoban gibi kokmaya baoladim.

2 likes

Ik had al een vermoeden dat er weinig begrip voor zou zijn.

Niet dat ik het heb gedaan.

1 like

Haha, snap ik. Op een autoforum vragen of je in je VW Polo een BMW 6-cilinder moet lepelen, levert een vergelijkbaar antwoord op, vermoed ik. :wink:

Ja maar de kast van Rolex is niet van die klasse van Damasko toch, ik heb het niet over de afwerking maar de krasgevoeligheid.
Is ook te bling bling :scream:

1 like