Horloge Mythologie by "Vario Watches"

We beginnen met de mythologie, alvorens het horloge Vario Eclipse, Hand Wound, in beeld komt.

Please read carefully :

"
The moon has always borne great significance in many cultures throughout the history, representing immortality, eternity and enlightenment. Chinese mythology speaks of a great hero that shot down nine scorching suns to save the human race, and in return for his deeds received an elixir that would make him a god. He offered to share it with his wife, who took it in secret and ascended to the moon by herself, but a hound, loyal companion to the hero, took what little elixir remained and followed her, swallowing both the wife and moon causing the first lunar Eclipse. The celestial army recognized this as a great feat of loyalty and bravery. The hound was made a celestial being and allowed to guard the heavenly gate.

"

Caseback Vario Eclipse, hand wound :

Front, in diverse kleuren beschikbaar, hier Silver :

Hele mooie Specs (vind ik) :

Specifications
Case diameter: 38mm
Height to apex of crystal: 11mm
Case thickness: 8mm
Crystal: 3mm scratch resistant double dome sapphire (anti-reflective coating on inner surface)
Case material: 316L stainless steel
Dial: Convex silver colour sunburst dial
Strap: 20mm handmade Harris Tweed strap
Movement: Miyota 6T33 hand-wound mechanical movement 28.8kbph with 40 hours power reserve
Water Resistance: 5 ATM

Het uurwerk “hakt” niet, maar wél bijna Hi-Beat met 28.800 !

Waarom wéér dit topic,
volgend op mijn eerdere topic van STERNGLAS horloges :slight_smile:

Ik zoek nog steeds een hoog kwalitatief, minimalistisch horloge tegen een scherpe prijs ( de prijs van Nomos etc. is mij bekend ) .

Vario Eclipse is een mooi alternatief/aanbieding. (voor mij).

Hier een review,
van mijn favourite reviewer

En hier de website van Vario.sg

:smile:

1 like

5 likes

Als je het mooi vind, doen. Ikzelf vind het een volslagen bullsh*t verhaal wat kant noch wal raakt.

Moraal van het verhaal: vrouwen…

Blijkbaar heb jij méér verstand van auto’s dan van horloges…:grin:

Nope, nope en nope.

Wat een kulverhaal… Maak het dan met een maanfase, dat het nog een beetje geloofwaardig is… Ze hebben hiermee de plank volledig misgeslagen…

Inderdaad, wat een blaartrekkend verhaal. Jammer, want met het horloge is niet veel mis, al is het dan wat generiek.

Budgetminimalisme zou voor mij een Bambino betekenen, dan een Archimede in de lage middenklasse, een Stowa in de middenklasse en een Nomos in de hogere middenklasse.

Alternatieven genoeg.

1 like

Edit

Ik vind het horloge er bijzonder goedkoop uitzien.

Wat is de defenitie van een goede prijs? De alternatieven die @Fate_Amenable_To_Change noemt zijn gevestigde namen die ook weer kwijt te raken zijn mocht het niet bevallen. Dat gaat met dit soort horloges een stuk moeilijker lijkt me…

Dat is dan ook omdat het een goedkoop horloge is. :slight_smile: Althans… Ik vind veel Seiko 5’jes en de Bambino er voor minder geld beter uit zien, maar die zijn toch echt goedkoper.