Horloge naar de uk verzenden

Hallo

Ik heb via chrono24 een horloge verkocht dat vanuit België naar de UK moet.

Wat zetten jullie op de douane formulieren? Want een waarde moet voor de pakjesman of vrouw toch uitnodigend zijn?

Quid verzekering via fedex?

Thnx allen!

Wat aan C24 is een betaald door jouw koper lijkt mij een reële afspiegeling van de waarde.

Dan kun je in ieder geval geen gezeur krijgen met belastingdiensten en/of verzekeringsmaatschappijen als het pakket verloren gaat of gecontroleerd wordt.

Je kunt moeilijk 200€ aangeven en als het zoek is 2000€ claimen om maar een fictief voorbeeld te geven.

3 likes

Genoeg boekhouders die hier en daar een nulletje teveel of te weinig schrijven :clown_face:

1 like

Verplaatst naar de faq.

Op ontvangen pakketjes is het weleens zo dat de papieren die de waarde aangeven onzichtbaar achterin een plastic envelopje op de buitenkant zitten. Dan moet dat eerst worden opengemaakt door de douane. Toch een drempel. Bij FedEx plakken ze weleens felle stikkers met High Value over het hele pakket… Tja

Wellicht kan dit interessant zijn.

Gewoon de verkoopwaarde. Als de douane het pakket openmaakt (en dat gebeurt), checken ze globaal de waarde. Als er een horloge in zit met een gemiddelde verkoopwaarde van 2k en er staat 200 op de papieren, betaal je alsnog kosten voor een waarde van 2k.

Je kunt de gok nemen, maar als er iets gebeurt en je hebt de verzekering nodig, is dat ook jouw risico.

Zeker. Dan is de aangegeven waarde stukje lager :wink:

Iets waarover we het hier niet zouden moeten hebben… Maar dat is schijnbaar erg moeilijk.

1 like

wat is voor jou het voordeel om er een lagere waarde op te zetten? als je importeert snap ik dat (alhoewel dit al 2 jaar niet meer gedaan wordt, zelfs niet bij ome ali omdat je flinke boete kunt krijgen).
De ontvanger gaat straks invoerbelasting betalen aan de hand van de opgegeven waarde, dus ik zou gewoon eerlijk er op schrijven wat het waard is. Als het kwijt raakt is het van belang dat je het bedrag krijgt wat op je ingevulde papieren staat geschreven lijkt me.

1 like

Zoals gezegd, een hoge waarde op het pakket zetten kan van buitenaf zichtbaar zijn/worden en dat trekt dieven aan in de bezorgketen.

Deze informatie is voor bijna niemand zichtbaar, en al helemaal niet zichtbaar voor mensen die fysiek in aanraking komen met het pakket.

Wat is de waarde van het horloge?

Als het minder dan 5k is zou ik het met dhl versturen en verzekeren met secursus, boven 5k met fedex versturen en verzekeren met secursus.

1 like

dan stop je het formulier in een doorzichtige envelop en laat je geen info zien aan de buitenkant ? de douane haalt het formulier er dan uit wanneer nodig en stopt het vervolgens in een nieuwe envelop. Daarom bestaan er doorzichtige enveloppen met ‘documents inside’.

1 like

Als ik via fedex aanmaak en zij komen ophalen, doen zij deze dingen dan?

Groeten

Kevin

nee, via fedex alle documenten online uploaden an de kans dat ze de plastic folder onderweg openmaken is erg klein.

1 like