Horloge niet meer dicht

Goedenavond.

Voel mij zeer klungelig, maar na het vervangen van een batterij (1e keer) krijg ik de deksel niet meer dicht.

Iemand nog tips?

1 like

http://www.bison.net/static/resized/products/assets/asset_229_4.gif.270x330_q95_autocrop.png

Sorry, naast deze flauwe bijdrage kan ik je helaas niet helpen :slight_smile:

1 like

Als je geen glazen/case-persje hebt:

• bracelet geheel losmaken
  • leg het horloge op een stevige tafel
  • handdoek er onder
  • heel (héél) klein beetje siliconenvet rondom de randen
  • deksel er precies opleggen
  • theedoek/er tussen (handdoek kan te dik zijn en minder “gevoel” geven)
  • plankachtig voorwerp er voorzichtig (deksel mag niet verschuiven) opleggen (denk aan een heel dik groot boek, grote broodplank of een klein schapje als je geen geschikt los hout hebt.
  • met je onderarmen druk op de plank brengen, langzaam opbouwen en desnoods je hele lichaamsgewicht er opbrengen; denk er om dat je niet “scheef” mag persen omdat het dekseltje dan scheef kan komen te zitten
1 like

Je zou hem moeten persen en met mazzel krijg je het met de hand voor elkaar.
Als je dus geen pers hebt wordt het improviseren of naar de juwelier.
Je zou om gelijkmatig druk uit te oefenen wat hout en een lijmtang kunnen proberen. That’s my 2 cents en verder zouk ut nie wetuh.

Bedankt voor de reacties.

Stomme dingen. Binnen 1 seconden open om vervolgens te klooien om hem dicht te krijgen.

Door het aandrukken is wellicht het deksel niet meer helemaal vlak, waardoor het niet meer goed past? Deksel proberen in de oorspronkelijke vorm te krijgen wil hopelijk wel weer werken. Heb hetzelfde probleem gehad met een rechhoekige deksel van Boss. Succes, hopelijk gaat het lukken.

Tot nu toe weinig geluk. Ding lag ook al jaren in de kast stof te happen.
Heb hem ernstig toegesproken en voor straf in de kast terug gezet. Eens kijken of hij zijn lesje heeft geleerd als ik hem morgen weer tevoorschijn haal.

10 likes

Had hetzelfde probleem met een horloge van mijn schoonvader. Zelfs de deksel in de vriezer gelegd maar dat had natuurlijk geen enkel nut😂.
Uiteindelijk uit wanhoop met een theedoek eromheen met een tang dicht kunnen krijgen(zonder schade). Maar dat is geen aanrader.

1 like

Gewoon zo dragen, de zogeheten “open caseback 2.0” :sunglasses:

Misschien het dekseltje even in de vriezer laten afkoelen, wie weet krimpt het wat en lukt hey zo wel die terug te persen. Wel zorgen dat het kurkdroog blijft.

Edit: ik zie dat dat al geopperd is

naar de juwelier gaan.

heb je er wel een zweepje bij gedaan?

Die modemerk-kwartsjes met klemdeksel zijn vaak enorm lastig dicht te krijgen. Ik had laatst een stapel horloges van de vrouw van een collega voor batterijen, de meeste moest ik met de glazen/dekselpers dicht zien te krijgen. Door de creatieve kastvormen soms nog best even zoeken naar de juiste ponsen, ook. Hieronimus biedt wellicht een bruikbare uitweg. :+1:

1 like

Wel goed mikken:

1 like

:joy::joy:

Ik heb nog een betere manier,

groetjes Lenno

2 likes