Horloge nieuw kopen en nooit dragen!

Je gaat toch ook niet je duurste postzegel op een ansichtkaart naar je schoonmoeder versturen!
Dan kijk je toch ook af en toe naar die postzegel!

1 like

Als het niet naar het blauw hoeft (financieel) waarom zou je dan?
Je vond het toch ook mooi!

Ik hoop dan maar dat het geen tough solar of ecodrive modelletjes zijn :frowning:

Als je een nieuwe TV koopt, ga je daar toch ook alleen maar naar zitten kijken?

:nerd_face:

Voornamelijk Rolex en enkele AP en Patek. Misschien is over 10 jaar alles en iedereen verknocht aan z’n smartwatch, dan kan je het als oud ijzer verkopen. De tijd zal het leren.

2 likes

Ook echt niet.

Ja zeker waar, maar ik maak toch wat funds vrij voor een nieuwe knaller😁 De Kamasu en de Dan Henry moeten daarvoor toch wat funds vrijmaken

Ik denk dat het een hint is om interpuncties in de zinnen te gebruiken. Dat leest fijner en voorkomt misverstanden. :grin: Maar ik kan het ook helemaal mis hebben natuurlijk.

1 like

Google kan dat ongetwijfeld beter dan ik.

Indien uit oogpunt voor een investering oké dat kan ik nog enigzins begrijpen. Maar een horloge kopen (die je leuk vindt) en vervolgens nooit dragen mist in mijn ogen elke vorm van logica.

Ik zie hier twee oorzaken, and back me up with this.
Je hecht teveel waarde aan, waarom draag je de ene wel en de ander niet? Omdat ze nog “maagdenlijk” zijn, wil je ze zo lang mogenlijk in die staat houden. Je ziet ze namelijk niet als gebruiksvoorwerpen.
Dat je keuze hebt uit 90 horloges helpt ook niet mee, want voor elke gelegenheid heb je waarschijnlijk tiental andere (al reeds gedragen) opties.

Herinner je wel en ik wil niet negatief zijn, het leven is kort. Geniet gewoon lekker van alles wat je hebt nu het allemaal nog kan. Een dikke Camaro SS uit 68 is een plaatje en lust voor mijn oog, maar ik weet zeker dat ik er meer van geniet als ik hem meeneem voor een ritje.

En mag ik heel eerlijk zijn?
Dat je het hier vraagt en er een topic over opent zegt al genoeg. Je weet zelf ook wel dat het niet helemaal klopt maar wilt er niet aan toegeven :sweat_smile:

2 likes

Ach, zo beleefd iedereen zijn hobby weer op zijn eigen manier. Leuk juist. Ik geloof niet in een goede of foute manier van genieten van (hobby’s). Zolang je er niemand kwaad mee doet, more power to you.

2 likes

Erkennen van het probleem is de oplossing, dit is de eerste stap in de goede richting. Ik ken het gevoel heb heel lang gewerkt aan een verzameling, alles gelijk nieuw en ongeopend in de collectie, af en toe naar kijken, af en toe mee patsen, het werd op een gegeven moment zelfs meer dwangmatig, en plots ging de schakelaar om, heb de hele collectie verkocht en een rust dat het gaf, ik begin er niet weer aan en probeer mijzelf er voor te behouden. Terug on topic, horloges lekker dragen, gebruik geeft karakter, een nos horloge uit de tachtiger jaren heeft voor mij veel minder dan een karakterhorloge. Fijne zondag :sun_with_face:

1 like

En dat doet hij dus, op zijn eigen manier.

En dat een aantal dat maar raar vindt: nou en ?

Welk probleem?

1 like

Als ik de rest van je antwoorden lees, gaat het dus eigenlijk wel gewoon om het rendement? Met de leuke bijkomstigheid dat je ze mooi vindt. Prima, hoor. Ik heb het ook geprobeerd, maar kon de drang om te dragen niet weerstaan. Veel leuker!

Draag ze nooit alleen maar naar kijken maar aankomen niet. Mijn Sinn UX gekocht in mei maar nog nooit om gehad. :wink:

1 like

Kleding en horloge matchen is overrated.

Nou, voor het gros van de horloges is het geen investering heb ik altijd begrepen.

1 like

Ik doe het niet… maar snap het wel! Ik kan er ook erg van genieten om zomaar wat horloges erbij te pakken (met doos en al) wat handschoentjes aan en gewoon genieten van hetgeen je ziet en vast hebt :smiling_face_with_three_hearts:

1 like

Nu ben ik wel benieuwd naar wat foto’s van de niet-gebruikte horloges. Zijn er meer die er een stolp over hebben staan zoals @royke74 , of in een vitrine uitgestald? Of staan ze in een kast met doos geopend, of juist niet omdat er dan stof bij komt?

1 like

Heb deze in een stolp

Was hem even vergeten maar deze draag ik dus nooit.

4 likes