Horloge nieuws 2020! Plaats hier alle nieuwigheden van 2020!

De oudere daytonas dan hè

Maar eerlijk gezegd waren die ook niet bedoeld om te zwemmen.

De jlc deep sea chrono is een beter voorbeeld. 100m waterdicht en geen schroef kronen en pushers

:beers:

We zijn het eens, waterdichtheid valt of staat niet bij een schroefkroon. Als een fabrikant zegt dat een bepaald model 200 meter waterdicht is kun je er vanuit gaan dat dit klopt. Anders zouden ze het niet zeggen. Het prestige zou op het spel worden gezet. Al dan niet een schroefkroon is mbt waterdichtheid niet van belang. Maar wel regelmatig laten testen uiteraard.

Er staat “Superocean” op de plaat en Breitling associeert het horloge met surfers. Bij een water thema verwacht je toch ietsje betere specs om te badderen. En ze hebben een prima duiker prima in het gamma! Had die als basis genomen. I

1 like

Ik vind het best een apart horloge, deze Breitling. Nogmaals, een schroefkroon is in principe niet heilig mbt waterdichtheid. Als je ermee het water in zou gaan loopt ook dit model echt niet vol met water.
Overigens, ik ga nooit het water in met mijn horloge om. Ook niet met bv een Rolex Sea Dweller.

Ik vind deze ook super gaaf, maar voor die prijs haal ik liever wat anders :smile:

Ook de IWC Aquatimer chrono heeft een schroefkroon maar drukkers zonder schroefkroon.

1 like

Als ik de chrono op mijn hele recente Daytona wil bedienen, moet ik toch echt eerst schroeven hoor…

2 likes

Dat klopt ook. Maar ik bedoelde een ouder type de Rolex Daytona 6239. Goede aanvulling overigens.

2 likes

Snugger. Je kan ze ook open laten staan.

Zijn ze gelijk te bedienen.

:sunglasses:

1 like

Zou kunnen inderdaad maar ik vind dat er minder mooi uitzien.

Ik was niet echt serieus.

Maar klopt. Is minder mooi. Sowieso raar eigenlijk die screw down pushers. :beers:

1 like

5 likes

Knetter. Die is klein… :sunglasses:

1 like

Yeah!

3 likes

Hmm… die oude vond ik toch een stuk mooier.

Eindelijk een AP die ik kan dragen :joy:

3 likes

Die “oude” is ook een stuk tijdlozer dan deze nieuwe varianten.

Ik dacht dat die 36mm al dames modellen waren bij AP. Is deze dan voor kinderen?

Oude? Oude Odysseus ?

Ja die. Al had ik beter ook oud tussen aanhalingstekens kunnen zetten.

1 like