Horloge nieuws 2020! Plaats hier alle nieuwigheden van 2020!

Beste allen,

Bijna elke dag loopt het een beetje (wel gezellig) uit de hand op een topic, waarna de boel gesloten wordt.

Ik bedacht mij ineens, (natuurlijk ook door de covid19 periode zoeken de meeste frequente bezoekers ook wel afleiding maar) dat we natuurlijk nog lang niet al het voorgenomen nieuws van basel en Genève 2020 hebben gezien.

Er was altijd in aanloop naar april een hoop nieuws. Al dan niet je smaak, maar er was altijd veel te lezen en te zien!

Bij deze dus een vernieuwd ‘Basel en Genève’ topic

Laten we starten met de de nieuwe Breitling chronomat. Ftfm @septentrio
De stalen band Roulleaux lijkt me het einde. Had Rolex maar zo een mooie band. :sunglasses:

Dus… nieuw horloge nieuws wat links en rechts komt boven drijven en tja helaas zal niet elk merk vertegenwoordigd zijn dit jaar :beers::pray:

35 likes

Dat is idd een mooie band

Chronomat

1 like

Rolex…

Now we play the waiting game :sunglasses:

Zonder dollen, ik vind de nieuwe Breitling modellen erg geslaagd!

2 likes

Ik heb persoonlijk niet zo veel met Breitling maar vond de nieuwe LE Superocean eigenlijk best wel gaaf.

11 likes

Even over de 100 meter waterresistance, is dit zoveel moeilijk/duurder om dit tot 300 meter te krijgen?

1 like

Goede vraag. Verbaas mij daar ook vaak over.

Van de andere kant. Hebben we meer nodig dan 100m om te duiken? Niet echt lijkt me. En voor die enkele die echt diep gaan zijn horloges met hev essentiëler.

:beers:

1 like

Zelfde kan je je over het uurwerk afvragen. Hoop geld voor wat je krijgt.

Wat natuurlijk ook goed gedaan is bij de Chronomat is het datum venster. Bij alle dial versies heeft dit de kleur van de subdials. :ok_hand:

2 likes

Neen.

Dat is alleen als je te maken krijgt met helium in een duikklok/verblijf in een drukruimte. Niet met eens naar 100m.

1 like

Dat zeg ik.

Meer dan 100 m ga jij niet eventjes duiken en zal je in decompressie gaan. …

1 like

Met 100mtr WR Mag je officieel niet eens snorkelen.

Oh wacht, van sommige fabrikanten mag je dan wel snorkelen.

1 like

Nee, dan maak je decompressiestops.
Een decotank gebruiken m.n. professionele duikers die bijv. op grote diepte een paar weken moeten lassen.

100 meter is geen diepte waar je naartoe moet willen met je Advanced Open Water brevet oid.

3 likes

Ik snap het wel hoor. Jij ook. Dus we hoeven elkaar niet de loef af te steken.

Post nou maar een mooi net nieuw gepresenteerd horloge. Daar is dit topic voor bedoeld.

:beers:

4 likes

Ik geloof er niks van anders ging het wel over atm. :innocent: :wink:

De nieuwe modellen van Breitling gisteren bekeken en vind ze een prima aanvulling op hetgeen dat ze al hebben.

2 likes

Niet echt het “nieuws” op het moment, maar ik was bij de eerste introductie in februari best gecharmeerd door de nieuwe Seiko alpinist serie zonder kompasring rondom de wijzerplaat.
Door wat dingen waar ik totaal geen zicht op heb zijn deze modellen uit de catalogus van Seiko gehaald, maar een dag of wat geleden kwam ik een melding tegen dat aan het einde van het jaar toch een release gepland zou kunnen staan.

Vooral de blauwe SPB157j1 lijkt me wel wat, maar is me ook weer net iets te prijzig. Wel 20bar waterbestendig.

Finse dealer met “tijdelijk niet op voorraad”

2 likes

Je noemt het model Superocean, heeft een link met surfers (ja ik verzin het ook niet) en heeft dan geen schroef kroon.
Dit model slaat als een tang op een varken.

3 likes

Blij en vrolijk horloge. Leuk hoor! :slightly_smiling_face:

1 like

Je hebt toch niet altijd een schroefkroon nodig om een horloge waterdicht te krijgen.

Maar vreemd is het wel :beers:
:laughing::laughing:

Waarom slaat het “als een tang op een varken” als er geen schroefkroon opzit? Een Rolex Daytona heeft een schroefkroon maar de drukkers van de chornograaf niet. Tang op een varken?:wink:

1 like