Horloge of Klokkenmaker gezocht

Hallo aan iedereen,

ik ben op zoek naar iemand die in staat is om een oude Pendule te repareren.

Het gaat om een oude klok welke van mijn Moeders oma is geweest (overgroot oma heet dat geloof ik). :slight_smile:

Nou is mijn Moeder vroeger ook weleens met de klok langs verschillende juweliers geweest maar overal kreeg ze te horen:

Helaas Mvr. deze klok is niet meer te repareren! :frowning:

Maar als ik zo nu en dan eens kijk bij de Voor en Na rubriek van Freddy, dan zal er toch ook wel zoiets mogelijk moeten kunnen zijn voor Klokken/Pendules? Het is de bedoeling om de klok weer werkend te krijgen voor haar verjaardag (25 Maart D.V.)

Als iemand een (betrouwbaar en goed) adres weet wordt dat heel erg gewaardeerd!

Alvast bedankt.

ik weet niet waar je vandaan komt, maar informeer eens bij “bij de tijd” in Vught.
dit is een uurwerkmaker…

groet Arno.

jaap wim als je in het zuiden woont wil ik er wel naar kijken omg Heerlen groet karel

Hallo en bedankt voor de reacties,

ik woon zelf regio Utrecht. Heerlen is dus wel erg ver. Toch enorm bedankt voor het aanbod, mocht het niet lukken hier, dan houd ik je in m’n achtehoofd. :slight_smile:

En Arno, ik zal eens kontakt opnemen met Vught, bedankt!

Kijk eens bij vadertje tijd (Nieuwegein)!

Succes!!

Hallo Sam,

heb je daar ervaring mee en kan je me daar wa tmeer over vertellen? Heb zijn site al wel gezien meen ik maar nog geen ervaringen gezien/gehoord/gelezen, ben benieuwd. :slight_smile:

Hallo Jaap-Wim,

Het moet toch wel heel erg gek zijn als een pendule niet meer te repareren is!! Bij deze biedt ik mijn diensten aan. Ik woon in midden Limburg, dus als je zin hebt informeer eens vrijblijvend.

Jaap-Wim,

Ik breng daar wel eens uurwerken voor reparatie, aardige vent, zijn werkplaats ligt altijd vol met diverse soorten klokken.

Het voordeel bij vadertje-tijd: geen onderzoekskosten, duidelijke prijopgave (niet te duur) en het is altijd snel klaar!

Succes…

Ook ik zoek een klokkenmaker. Mijn juba klok doet alles behalve lopen. Hij tikt keurig een paar minuten. Alle wijzers bewegen mee. De drie chimes doen het. Hij slaat ook iedere kwartier zolang ik hem maar blijf aanslingeren. Had hem net opgewonden. Heb geen doorschietende veer gevoeld of gehoord…

Naast dit forum bestaat er ook een forum voor https://uurwerkherstellers.nl/ Dit is een forum waarop vaklieden onderdelen en kennis uitwisselen. Op genoemde link vind je een kaart met de aangesloten leden. Succes met je zoektocht.