Horloge onder 500 euro

Beste,

Ik ben opzoek naar een horloge onder 500 euro. Misschien over een aantal maanden wat meer. Dus suggesties die net over de 500 gaan zijn ook van harte welkom.

De eisen waar het horloge aan moet voldoen, zijn:

• Automaat 4 HZ
  • indices op de wijzerplaat, zilverkleurig omlijst.(net als de certina ds diver)
  • geen seiko, liever een microbrand
  • Het datumvenster op de 3 (of 6)
  • diver
  • een bezel met minimaal 120 clicks.
  • met stalen band
  • groter dan of gelijk aan: 42mm
  • Zwitsers uurwerk zou leuk zijn.

Dit zijn de horloges die mij aanspreken. (Alleen zitten ze net boven mijn prijsklasse)

Certina DS action (als de datum op de drie zat en de sluiting beter was, zou hij perfect, maar alsnog te duur)

Christopher Ward c60 trident pro 600

Ha Kenzo,

Moet het een nieuwe klok zijn? Tweedehands maakt je keuze natuurlijk meteen een stuk groter.

De Certina is een mooie klok, heb hem ook gehad. Nieuw te verkrijgen voor € 580,00 in Nederland.

Cristopher Ward maakt mooie horloges, maar er zijn er natuurlijk meer dan genoeg. Denk aan merken als Tempest,Glycine, Steinhart, Squale, Prometheus, Precista, Dagaz en natuurlijk niet te vergeten ons nieuwe Nederlandse duikmerk Florijn!

Succes met je zoektocht!

Eric

Heb zo even snel gekeken, maar zit nog niet echt iets tussen dat me aanspreekt…

Bij Steinhart staan er wel een aantal leuke modellen tussen, maar toch weer iets te duur. en veelal mist de chroomkleurige indices… Toch is de Steinhart NAV-b44 chrono erg mooi. Maar wederom te duur. en ik zoek geen chronograaf.

Ben ik de enige die de datum op de 3 mooier vind dan op de 4,5?

Owja nog een extra toevoeging: ookal heeft deze geen chroomkleurige indices:
Oris BC4 retrograde met stalenband. Zoiets zou ik ook fantastisch vinden.

Iets boven de 500, maar dat mocht ::o

Boschett reef ranger 2, dat van 120 clicks weet ik niet maar voldoet verder toch wel aan de criteria dacht ik zo

Volgens mij komt de Reef Ranger met invoerrechten en BTW meer dan ‘iets’ boven de 500 euro uit :wink:

Ik zou als ik jou was de Tempest Commodore die te koop staat op het forum serieus overwegen. Heeft weliswaar geen chroom omlijste indices maar de sandwich dial en de titanium behuizing maken dat in mijn beleving ruimschoots goed. Geen Zwitsers uurwerk, maar wel een heel gaaf microbrand met prima Miyota 9015 uurwerk.

Op Worn&Wound meer foto’s en review.

Mij is hij net te groot (voor mij is 42mm echt de max) anders had ik hem zelf gekocht. Echt een super gaaf klokje.

Dag Kenzo,

De Certina Action Diver´s zijn bij Duitse online juweliers wel te krijgen voor jouw budget.

Zelfs de titanium versies heb ik daar voor scherpe prijzen gezien.

Zoeken via google en als zoektaal invoeren Duits dan zouden er wel een paar resultaten moeten verschijnen.

Groeten,

Noel.

Wat een supertips allemaal! Ik ga eens rustig kijken vanmiddag :slight_smile:

Ik heb n maurice lacroix limited miros diver die grijs/internet iets over budget is. De limited isncosc. De gewone niet en kan misschien wat voordeliger zijn.

Weet niet hoeveel kliks die meer is. Hier n review http://www.horlogeforum.nl/read.php?2,230375,230389

Hij is er overigens in 3 kleuren.

Je bent zeker niet de enige die de datum liever op 3 uur ziet dan op half vijf…

op zich vind ik de plaats niet erg, maar dat de cijfers niet recht staan… dat stoort me… Kijk voor de grap eens naar Damasko… boven je budget… maar die hebben het datum venster net onder de 3 staan… maar de getallen staan gedraaid geprint op de datumschijf, en daarom staan ze rechtop in het venster…

Datum op 6 uur kan ook fraai zijn, maar ik heb nog geen duiker in mijn Collectie…

@ Marnix.moed Je doet m alleen niet weg? Of wel? Klokje ziet er wel echt heel vet uit! Wat voor uurwerk zit erin?

@ariekabaalstra wat je zegt, de plaats is inderdaad niet zo een probleem. Maar de schuine cijfers begrijp ik gewoon niet. Ik heb een tijdje een Oris Aquis gehad(datum op6) dat beviel wel, maar op de drie blijft het mooist!

De datum op half vijf: smaken verschillen zullen we maar zeggen… Ik vind het juist leuk en speels staan. Ook met ‘scheve datumcijfers’ (tu)

wat dacht je hiervan
€465
http://www.christopherward.eu/media/catalog/product/cache/3/image/382x/9df78eab33525d08d6e5fb8d27136e95/c/6/c60-42-q-skrs_1_2.jpg

of dit merk, Roamer, maakt erg leuke dingenm, Swiss Made met een Hollands tintje.
http://www.seriouswatches.eu/brands/roamer.html

Jaaa echt helemaal fantastisch! Behalve de datum, dat is gewoon een enorme afknappert!

Wat betrecht de Roamer het spreekt me niet zo aan. De naam is niet zo gied en de wijzers niet mooi, maar de bezel is super!

AlcoS Schreef:

of dit merk, Roamer, maakt erg leuke dingenm,
Swiss Made met een Hollands tintje.

Kennelijk nooit te oud om te leren. Wat is er Nederlands aan?

lencoth Schreef:

AlcoS Schreef:

of dit merk, Roamer, maakt erg leuke dingenm,
Swiss Made met een Hollands tintje.

Kennelijk nooit te oud om te leren. Wat is er
Nederlands aan?

Ken een kroeg met dezelfde naam, misschien is dat het!

JTrapman Schreef:

Ken een kroeg met dezelfde naam, misschien is dat
het!

Zo zie je. Met vereende krachten kom je een end :wink:

lencoth Schreef:

JTrapman Schreef:

Ken een kroeg met dezelfde naam, misschien is
dat
het!

Zo zie je. Met vereende krachten kom je een end :wink:

Zo onwijs veel kennis op dit forum! (tu)

KenzoDijkstra Schreef:

@ Marnix.moed Je doet m alleen niet weg? Of wel?
Klokje ziet er wel echt heel vet uit! Wat voor
uurwerk zit erin?

Sorry. Ik ben niet zo n flipperaar. Ik heb wel ff voor je op ebay en chrono24 gekeken. Helaas is de prijs door schaarste nu nogal hoog/op retail gebleven. Ik kon m 5 jaar geleden grijs voor zo n 600 kopen.

Uurwerkje is volgens mij n sw200, voor de gewone. Weet niet of die ook in mn cosc zit. Zal anders n 2824 zijn.

@ariekabaalstra wat je zegt, de plaats is
inderdaad niet zo een probleem. Maar de schuine
cijfers begrijp ik gewoon niet.

Kosten drukken. Datumschijf opnieuw kleuren/drukken kost extra. Standaard zijn de meesten op 3 en sommige op 6 leverbaar. De rest moet volgens mij custom gedaan worden.