Vele duikers komen op stalen band, maar je kunt altijd proberen om de band hier te verkopen.
Hier mijn suggestie: de Obris Morgan Seastar 70 met blauwe wijzerplaat.

Vele duikers komen op stalen band, maar je kunt altijd proberen om de band hier te verkopen.
Hier mijn suggestie: de Obris Morgan Seastar 70 met blauwe wijzerplaat.
Obris morgan, nig nooit van gehoord maar ziet er mooi uit. Weer iets om over te lezen. Als ik deze op hun site bestel zal ik waarschijnlijk ook import kosten moeten betalen, weet iemand hoe veel dat ongeveer zal zijn.
Volgens de website van de Belastingdienst maximaal €90,-
Hier maak je een beginnersfout…Spaar gewoon door en koop dat geweldige horloge…
Maar wil degene we een duiker. Er zijn horden mensen die een duiker lomp vinden en niet afkleden.
Vind ik vaak ook, maar de voorbeelden die TS noemt in zijn openingspost zijn duikers. Vandaar mijn redenatie.
Ik heb geen voorkeur voor een type horloge
Seals Watch Co Model C Field Explorer? in zwart en blauw, tool’ish maar met de juiste band kom je op een doordeweekse dag ook prima voor de dag
en vast binnen budget te vinden
(het mag duidelijk zijn; foto geleend van het internet)
Wel mooi, maar volgens mij niet meer (nieuw) verkrijgbaar
Het is een budget waar je veel kan in vinden maar persoonlijk vind ik dat de iets mooiere duikers net dat trapje hoger liggen.
Een Tissot seastar bijvoorbeeld of een seiko spb077/spb083 MM200 in het blauwe deel in het oog houden.
Ik dacht ook altijd dat ik nieuw moest hebben tot ik op dit forum terecht kwam. Ideaal zo eentje van paar maanden te vinden in perfecte staat voor een stuk minder.
Genoeg te vinden voor onder de 500 in het blauw.
Voor iets meer dan 500 heb je een gave Squale.
Wil je het echt onder de 500 houden is een Brunmontagne misschien iets. Ik heb de zwarte gehad en de blauwe een weekje mogen proberen.
Lekker uniek en weer eens iets anders. Is een Nederlands merk en de eigenaar zwerft hier ook rond.
Bij het zien van de vormgeving van de kast moet ik gelijk hieraan denken:
Het minimalistische vind ik mooi, maar al dat gepolijste had van mij niet gehoeven. Maakt 'm tacky/gedateerd (naar mijn mening).
Kan toch. Komt misschien door de polished centerlinks van de band, dat moet je ding zijn.
Ik kan me nog wel vinden in jouw foto ook eigenlijk
Toevallig ben ik bezig met een stalen editie die volledig geborsteld is qua kast, ben er zelf ook wel nieuwsgierig naar. Ik zal binnenkort wel eens een foto delen in het topic van Brunmontagne. Ben oprecht benieuwd maar je mening dan!
Effe een update over de verschillende suggesties
Ik had als jonge jongen een behoorlijke crush op Diana uit V. Als je de foto’s terugkijkt…ai, ai, wat toen mode was…
Volledig geborsteld lijkt me een grote plus! Teveel horloges voegen onnodige ‘bling’ toe, of andere schreeuwerige toeters en bellen. Anders had ik misschien al wel een Longines Hydroconquest of Oris Aquis gehad; maar die blingy centerlinks, té grote cijfers op de dial…meh.
Als je de diameter dan nog ergens tussen de 38mm en 41mm weet te houden (liever onder de 40mm als je het mij vraagt), drilled lug-holes en een l2l van <47mm, zou dat ook grote plusjes zijn.
Mocht je een date window toevoegen, dan liever op/boven de ‘6’ dan bij de 3. Rustiger qua dial, symmetrie enzo.
Ik reageer wel even via PB haha… Anders claimen we het topic van @Richard1976. Succes met de zoektocht Richard!
Besluit genomen, heb net een blauwe brunmontagne besteld