Horloge onder de 1000 euro om de collectie mee te starten

Watches111 heeft ook altijd mooie JDM horloges, geen gezeur met import etc.

Zelf zou ik voor een mooie Citizen gaan zoals eerder genoemd, wellicht kun je in Japan zelf een mooie direct vinden. Een open heart zou ik persoonlijk links laten liggen, doet afbreuk aan de wijzerplaat en het uurwerk in dit kaliber horloge vind ikzelf nou niet heet speciaal.

Succes met je zoektocht.

1 like

Persoonlijk zou ik Citizen prefereren boven Seiko. Deze is al hierboven aanbevolen, dus nogmaals

14 likes

Dan zou ik lekker het blauwe gedeelte in de gaten houden :wink:

Succes!

1 like

Ik zou lekker op zoek gaan naar een Japan only Seiko of Citizen. En zou dus geen Europees model daar kopen.

Opengewerkte wijzerplaten vind ik zelf niet mooi en al helemaal niet als het uurwerk verder ongedecoreerd is.

Ik zou de squale hfle is bekijken. Is wel een head start van de hobby.

Wordt binnenkort geleverd en normaliter komen er kort daarna altijd wel wat te koop.

De Seiko en de getoonde Sinn ook tof. Open heart zou ik niet doen.

6 likes

Open hart is in het begin heel indrukwekkend maar je bent er zooo snel op uitgekeken…
Als je dan zo graag het uurwerk wilt zien, kies dan iets leuks met een open achterzijde.

1 like

Ik snap wel dat een open heart je aanspreekt hoor. Zo’n ding zien werken is gewoon heel tof - een zichtbodem is leuk en aardig, maar dan moet je het horloge afdoen en naar de achterkant kijken, dáár raak je snel op uitgekeken ja. Met een open heart kan je er elke keer als je de tijd afleest naar kijken.
Dat gezegd hebbende weet ik niet of ik dat hele bedrag zou stukslaan op een open heart. Maar gelukkig is deze Citizen nu met de Siebel bonnen voor €110 te koop. Neem je de overige €890 mee naar Japan om daar wat uit te zoeken.

1 like

Mooie horloge’s, bij seiko ga je wel een goed horloge vinden voor je budget :wink:

Als mede belg zijnde ga ik hier mijn landgenoot droppen: meraud
Dan heb je toch een leuke automaat met zwitsers uurwerk. Je schadt hem dan wel niet aan in japan maar je hebt wel een mooie microbrand afwerking dat waar voor zn geld is.

1 like

:point_up_2::+1:t2::grin:

Moeilijk te vergelijken. De 2 Solars (SSC) uit de Speedtimer collectie van Seiko is èèn van de beste kopen die je op dit moment kunt doen. Box shaped saffierglas, een solide band, goed kaliber solar met een gevoelige solarcel. 10 ATM waterdicht. Voor dit geld (€680/€700) vind je niet veel beters.
De Presage uit de Japanese Garden lijn heeft ook saffier glas en een betrouwbaar 4R kaliber. De laklederen band is opvallend te noemen.

Voor dagelijks gebruik adviseer ik je èèn van de Solars. Afhankelijk van je smaak en de grote van je pols kan je 1 van beide kiezen. De SSC813P1 is aanzienlijk kleiner. Ik meen 38mm, even uit mijn hoofd.

Succes met je keuze!

1 like

1 like

€ 1000 OM KAPOT TE SLAAN🤔






1 like

4 likes

Als ik jou was zou ik eens tweedehands kijken. Dan kun je voor het bedrag van 1000 eur een horloge scoren dat het dubbele kost in de winkel, betere specs heeft en vaak is er een hoop te vinden dat (praktisch) in nieuwstaat is. Mocht je het horloge zat zijn omdat je smaak zich later een andere kant op ontwikkelt, dan neem je de afschrijving in ieder geval niet zelf voor je rekening.

Blijf weg van open hearts! Daar krijg je altijd spijt van, en ik spreek uit ervaring :unamused:.

3 likes

Je hebt hier al behoorlijk wat horloges voorgeschoteld gekregen. Dus dat ga ik niet doen.

Maar wat ik wel doe is het volgende tegen je zeggen; Ga lekker eens een dag de stad in. Bezoek meerdere juweliers en pas elk horloge dat je wil passen. Onderzoek wat je prettig vindt zitten, wat mooi bij je past, wat goed op de pols valt etc… Dan maak je uiteindelijk ook de beste keuze.

Succes in ieder geval :wink: Maak er wat leuks van.

3 likes