Horloge onder de 1000 euro om de collectie mee te starten

Ik ben opzoek naar mijn 1e degelijke horloge om mijn collectie te starten. Ideeën en suggesties zijn meer dan welkom! In sept maak ik een reis naar Korea-Japan dus het lijkt me wel gaaf om daar mijn 1e horloge aan te schaffen.
Zelf had ik onderstaande horloges in gedachten;
Notes_240509_131749_ad4

Groetjes!!

14 likes

De onderste is de meest klassieke van het stel en blijf je denk ik het langst waarderen.

Zelf zou een presage zonder open heart verkiezen, maar die vind je wellicht te saai.

Je kan veel slechter kiezen dan een Seiko.

Eventueel zou je nog kunnen kijken naar de Citizen chronomasters, boven budget maar wie weet

2 likes

Gaaf! Als je er toch bent dan wellicht leuker om een model te kopen die je alleen daar kunt verkrijgen? Suggestie met Citizen NB-1060:

37 likes

8 likes

als het één van de drie moet zijn,
de tweede dan :ok_hand:

2 likes

Als je dan toch naar Japan gaat, dan zou ik eerder geneigd zijn om naar de varianten te kijken die enkel ginder released zijn. Dat maakt het eens zo speciaal.

4 likes

Zo veel keuze aan horloges, waarom zou je dan één kiezen met een open wijzerplaat?
Daarvan zie ik de meerwaarde niet. Ik denk dat je daar alleen maar spijt van gaat krijgen.
De andere 2 zijn beter, jammer van de schuine datum.

2 likes

Tussen bovenstaande drie zou ik voor de laatste gaan.

Opengewerkte wijzerplaten hebben een onweerstaanbare aantrekkingskracht op startende verzamelaars, zie je vaak hier op het forum, maar bijna niemand koopt ze eigenlijk.

5 likes

Heeft u toevellig een link waar ik dergelijke modellen (enkel in Japan verkrijgbaar) kan vinden?
Groetjes!

Dit was me inderdaad ook opgevallen… Persoonlijk vind ik de open heart horloges erg mooi dus dat is wat telt voor mij (dusver dan toch)! Mijn favoriet is de volgende maar die ligt nog wat boven budget…

1 like

10 likes

Dat mag natuurlijk! Een open (glazen) achterkant geeft vaak een beter zicht op het uurwerk…

2 likes

Je zou site van Ashford in de gaten kunnen houden. Zie nu zo snel 1 opengewerkte dial bij Hamilton: https://www.ashford.com/hamilton-h32575735.html

1 like

En hier bij Jomashop vind je nog andere kleurstellingen. Wel iets minder korting dus dan schuift het met invoeren hard op richting einde budget:

1 like

Kan je wat inspiratie geven:

2 likes

De hierboven geposte link van Sakura is al een goeie start, of deze:
https://www.shoppinginjapan.net/

Maar eens zo leuk om een lokale dealers te bezoeken en daar te passen en te vragen naar de JDM versies

Ga voor een presage :ok_hand:t2:
Heel veel moois verkrijgbaar in deze serie

Open heart zou ik niet doen, daar krijg je later spijt van.

Die onderste Seiko is dan wel weer tof en die Sinn die hierboven al wordt geopperd lijkt me ook een uitstekende keuze. :ok_hand:

2 likes