Yep, zoals al eerder aangegeven mijd ik TNT en
gebruik ik enkel UPS. Tot nu toe geen problemen
gehad richting UK
Kun je me (ons!) verellen welke manier van verzenden je dan kiest en wat het je dan kost? Morgen ga ik nog een pakketje naar GB sturen en UPS zit 5 minuten fietsen bij me vandaan!
Yep, zoals al eerder aangegeven mijd ik TNT en
gebruik ik enkel UPS. Tot nu toe geen problemen
gehad richting UK
Kun je me (ons!) verellen welke manier van
verzenden je dan kiest en wat het je dan kost?
Morgen ga ik nog een pakketje naar GB sturen en
UPS zit 5 minuten fietsen bij me vandaan!
Menno
Zag net je berichtje…
Gewoon even naar de site gaan, je registreren en dan alles invullen. Wijst allemaal zichzelf. Kosten zijn natuurlijk afhankelijk van gewicht, afstand en waarde.
Ik kies wel altijd voor “mijn pakket”. Dit omdat ik een object altijd zelf inpak.
Kortom wijst zichzelf…
Ik heb je raad opgevolgd. Vanmorgen UPS even gebeld en gevraagd of ik even langs mocht komen met een pakketje. Geen probleem, maar geen pin. Je kunt zelf thuis al uitvogelen hoeveel het je gaat kosten. In mijn geval 33,08.
33,08 is 20 euro meer dan TNT. Maar ik heb met de koper overlegd wat hij wilde. De helft meebetalen was geen probleem. In alle andere gevallen betaal ik toch altijd al de verzendkosten (hou ik rekening mee in de vraagprijs - verzenden zit bij mij bij de prijs in). Dus de extra kosten vallen mee. Wat ik wel fijn vind van UPS is dat het ook duidelijk is wanneer het pakket wordt aangeboden! Strakt effe op de fiets naar UPS.
Zoals gezegd: nu woon ik niet ver van een UPS-vestiging dus da’s geen probleem.
Overigens heb ik maandag vlak voor 5 uur een pakketje met TNT naar Engeland verstuurd en dat was vanmorgen rond 11 uur (NLse tijd) al bij de ontvanger! Zo kan het dus ook.
Helemaal goed! Heb er tot nu toe geen spijt van als ik iets verstuur!
Vorig jaar een keer een object gewonnen op Ebay en ook gevraagd om het met UPS te vertsturen… gewoon omdat ik die ellende tot een minimum wil beperken.
Fedex heb ik dan weer geen goede ervaringen mee… je zou het voor de grap eens moeten lezen op de diverse fora. Opvallend veel geluiden dat het vaak mis gaat met Fedex!!
Ik heb eens iets met fedex ontvangen vanauit
canada.
woensdagmiddag verstuurd, vrijdagmorgen afgeleverd
en helemaal te volgen via internet.
super!
Ja, dat is helemaal goed. Zo doet Bill Yao (MKIIWatches) het ook. De afhandeling van FedEx is kl*te: ik kreeg zaterdag een boze brief met een aanmaning: of ik maar binnen 5 dagen wilde betalen… ze schieten de BTW voor en hadden nog niets ontvangen. Even kijken op het adres… mijn postcode he-le-maal verkeerd vermeld in het briefhoofd!! Dankzij een oplettende buurjongen die bij ons in de wijk op zaterdag de post loopt (hij heeft dezelfde postcode als wij), kwam de fout geadresseerde brief bij me terecht. Tijdens het sorteren was hem de fout opgevallen…
Dus maar even een boos/hatelijk mailtje naar FedEX: ‘Je hebt mijn adres wel, als jullie pakketten gaan bezorgen. Hoe moeilijk is het om het dan goed in je systeem te zetten als ik brief van jullie moet gaan ontvangen?’
een brief gekregen van de TNT. Zij hadden bewijs
dat het pakje was
overgedragen aan de verzender in GB en daarmee
hield hun verantwoordelijkheid op.
Gelul van het zuiverste water. Jij sluit een
overeenkomst met de TNT dat zij dat pakketje voor
je afleveren in UK. Dat zij dat vervolgens
uitbesteden aan een andere partij is jouw zaak
niet. Een taak kun je delegeren, een
verantwoordelijkheid NIET!
Ben ik helemaal met je eens, ik was ook zeker van plan er verder werk van te maken ware het niet dat e.e.a. op zijn pootjes terecht kwam. Zoals gezegd door goedwillende / betrouwbare particulieren.
Vandaag ook een pakket richting UK verzonden met Internationaal Pakket plus (IP-plus) van de TNT, inderdaad 13,10
Na 2x telefonisch contact met TNT zelf, de dame van het postkantoor heeft ook nog eens gebeld om een en ander te verifiëren, kreeg ik de volgende adviezen.
Aangetekend+waarde aangifte in een seal-bag en handtekening retour.
Een waarde zending moet inderdaad in een seal-bag, alleen is deze bestemd voor een brievenbus. Wat dus inhoud dat je een horloge maar in een bubbeltjes envelop moet doen
want een doosje gaat natuurlijk niet door de brievenbus en komt dus niet in aanmerking voor een seal-bag.
-Aangetekend+waarde aangifte kan alleen als je iets verstuurd per… juist, seal-bag!
-handtekening retour, dat gaat weer niet op voor internationale pakketten.
Nogmaals dit zijn de adviezen en geldende regels die ik na telefonisch contact met TNT heb verkregen.
Goed bezig daar bij TNT :X
Nu maar hopen dat mijn pakketje toch goed aankomt…
2 pakketjes met onderdeeltjes van verschillende verkopers uit de VS, 1 binnen een paar dagen binnen de ander waarschijnlijk zoek. Nog een paar dagen wachten en dan ga ik maar claimen bij eBay/Paypal.
De verkoper zou het uitzoeken maar daar hoor ik niets meer van.
De gein van kopen over de grens gaat er wel vanaf zo
Misschien maar eens met zijn allen klagen bij een consumenten programma/bond?
Hier ook een leuk geval, 2 vintages in oktober naar Richard A. in de UK voor reparatie resp. restauratie.
Met IPP van TNT verstuurd (normaal neem ik altijd extra opties. Als het dure zaken zijn ga ik naar het hoofdpostkantoor want daar hebben ze sealbags. Een reisetui past prima in een sealbag trouwens en biedt goede bescherming; omdozen en papieren moeten dan apart. Dit keer stomweg alles vergeten door reuzedrukte en chaos in het hulpkantoortje8-)).
En ja hoor: gedonder met HDN, de contractpartner van TNT in de UK.
De geadresseerde had meerdere keren gebeld met instructies hoe zijn moeilijk te vinden woning bereikt kon worden. Geen enkele keer bereikten die de bezorger, die volgens het statusoverzicht telkens ‘adres onbekend’ meldde. Ook op de statuspagina van HDN had men niks vermeld bij bijzonderheden. Het telefoonnummer van geadresseerde dat ik op zijn advies groot op het pakket had vermeld werd nimmer gebeld:(.
Uiteindelijk werd er een bezorgpoging ‘niet thuis, pakket terug in depot’ gemeld terwijl men een dag later de boze geadresseerde vertelt dat er die dag geen ritten zijn geweest! In het depot kan het op dat moment na lang zoeken niet meer worden gevonden. Men zegt hem dat de afzender de zaken nogmaals moet sturen, alsof het om een DVDtje of zo gaat:X.
Ik heb een opsporingsformulier ingediend dat ik via het TNT 058 nummer aanvroeg en afwachten maar. Weinig fiducie daarin, ook al heb ik de klokjes als repair/parts opgegeven, niet als horloge.
Voor de reparateur is het ook een ramp: zijn business wordt rechtstreeks geschaad. Volgende keer maar via DHL of UPS denk ik, hoewel ik UPS jaren geb geboycot vanwege een hoop gelzwr met hun administratie.
Onze oosterburen sturen veel met kostbaarhedenkoeriers als iloxx enz, maar die ken ik hier niet.
2 pakketjes met onderdeeltjes van verschillende
verkopers uit de VS, 1 binnen een paar dagen
binnen de ander waarschijnlijk zoek. Nog een paar
dagen wachten en dan ga ik maar claimen bij
eBay/Paypal.
De verkoper zou het uitzoeken maar daar hoor ik
niets meer van.
De gein van kopen over de grens gaat er wel vanaf
zo
Misschien maar eens met zijn allen klagen bij een
consumenten programma/bond?
mvg, Frans
Hopelijk stuurt de zoon van Youp van t Hek eens wat naar Engeland.
TNT heeft me al vaak in de steek gelaten en DHL heb ik helaas ook het nodige mee gehad.
Als ik nu iets waardevols aanschaf of verkoop gaat het via UPS. Ik betaal graag de extra kosten, want daarmee is het risico tot een minimum gereduceerd. Daarnaast vind ik het erg makkelijk werken… inloggen, invoeren en klaar.
Mijn pakketje is weer retourgekomen, na ruim een maand.
Als reden staat een vermelding -gedateerd gisteren- dat de geadresseerde de zending weigerde!
Die is terecht nijdig over die leugen en deelt mee, dat de verzendpartner HDN te omzeilen is door het pakketje als buspost te versturen (aangetekend buitenland). Dan heb je geen track&trace, maar verzekering zou wel bij te kopen zijn.
TNT IPP valt voor UK zendingen in elk geval af. Ik ga es UPS bekijken denk ik.