Ik heb een Sumo verstuurd naar Manchester. Volgens de TNT-gegevens is het horloge aangekomen en er is voor getekend. Maar niet door de nieuwe eigenaar! Er zijn geen documenten achtergelaten op het bezorgadres met de mededeling dat een buurman/vrouw er voor getekend heeft.
De (betrouwbare!) koper is vandaag naar het bedrijf gegaan dat voor TNT in GB bezorgd. Het bedrijf, Home Delivery, werkt absoluut niet mee. Dus vanmiddag een formulier aangevraagd om e.e.a. te gaan onderzoeken. Ik had het pakket met Internationaal Pakket Plus verstuurd (13,10 - verzekerd tot 500 euro).
Ik heb al bedacht dat ik de ontvanger om een fotokopie van een officieel document vraag om aan te tonen hoe zijn handtekening er uit ziet. Dat zal TNT toch wel graag willen zien en dan dat willen vergelijken met de handtekening die voor het pakketje is gezet…
Stel nu dat het pakket niet boven water komt en de verzekering uit moet gaan betalen. Hebben jullie ervaring hoe dat gaat? Er is immers geen aankoopbon of iets dergelijks! Er is wel een paypal-betaling die door de koper aan mij is gedaan.
Kortom, jullie ervaringen, scherpzinnige opmerkingen en andere Sherlock Holmes momenten stel ik zeer op prijs!
Internationaal Pakket Plus verstuurd (13,10 -
verzekerd tot 500 euro).
Stel nu dat het pakket niet boven water komt en de
verzekering uit moet gaan betalen. Hebben jullie
ervaring hoe dat gaat? Er is immers geen
aankoopbon of iets dergelijks! Er is wel een
paypal-betaling die door de koper aan mij is
gedaan.
Zelf ondervonden.
TNT stelt het volgende verplicht:
Sealbag
Wanneer u geld, cheques, sieraden of andere waardevolle goederen wilt verzenden, is een Sealbag verplicht. De Sealbag kost € 2,- inclusief btw en is verkrijgbaar op een Postkantoor van TNT Post of in een TNT Post winkel.
Ik hoop dat ze je daar niet niet oppakken,maar vrees het ergste.
Het is bij mij namelijk wel gebeurd.
Ik dacht trouwens dat je van deze regel op de hoogte was.
De PP betaling kan als bewijs dienen,helemaal natuurlijk als de koper het product heeft omschreven.
Typisch koerierdiensten (of hun onderaannemers) die een pakje eender waar afleveren, heb er zelf geen ervaring mee maar ik zou wel het been stijf houden en om een voor jou bevredigende oplossing (lees schadevergoeding) blijven eisen…
Misschien helpt het dreigement van een negative media/forum campagne wel ? Slechte reclame kan iedereen wel missen…
Ik stuur nooit iets naar UK gaat teveel fout daar.
Heeft mij ook al 600 euro gekost. Eén grote boevenbende daar. Ik dacht ook dat ik tot 500 verzekerd was maar kreeg slechts 50 euro vergoed van TNT. Hoop dat het goed komt in ieder geval.
Heeft mij ook al 600 euro gekost. Eén grote
boevenbende daar. Ik dacht ook dat ik tot 500
verzekerd was maar kreeg slechts 50 euro
vergoed
van TNT.
Hoe zit dat dan want ik zie ook altijd die
bedragen bij verzending in nederland. “Verzekerd
tot 500 euro”
Ik was verkeerd voorgelicht door de postagentschap medewerker. Mijn manier van verzenden vergoede slechts 50 euro terwijl die pannenkoek had gezegd dat het tot 500 gegarandeerd was. Ze zijn nu ook hun postagentschap kwijtgeraakt maar daar schiet ik niks mee op.
Heeft mij ook al 600 euro gekost. Eén grote
boevenbende daar. Ik dacht ook dat ik tot 500
verzekerd was maar kreeg slechts 50 euro
vergoed
van TNT.
Hoe zit dat dan want ik zie ook altijd die
bedragen bij verzending in nederland.
“Verzekerd
tot 500 euro”
Ik was verkeerd voorgelicht door de postagentschap
medewerker. Mijn manier van verzenden vergoede
slechts 50 euro terwijl die pannenkoek had gezegd
dat het tot 500 gegarandeerd was. Ze zijn nu ook
hun postagentschap kwijtgeraakt maar daar schiet
ik niks mee op.
Ik zal het nog sterker vertellen momenteel hebben zij veel inhuur (sub contracters) die moeten van TNT uit hun wagen “lees inhoud” ook nog extra verzekeren ik heb er zelf ook gereden bij de pakketpost maar moest eruit i.v.m. flex-wet voor mij een nieuwe inhuur, dus al met al: alles gruwelijk verzekerd en de afzender wordt afgescheept met een fooi.
Ik heb ook steeds meer aarzeling om iets naar GB te sturen, laatst na veel gedoe uiteindelijk na zoekopdrachten hier en in GB een brief gekregen van de TNT. Zij hadden bewijs dat het pakje was overgedragen aan de verzender in GB en daarmee hield hun verantwoordelijkheid op, in GB gaven ze wekenlang niet thuis. De koper had ik inmiddels zijn aankoopbedrag geretourneerd. Na een een week of zes kwam het horloge alsnog op het goede adres aan, na eerst in een compleet ander deel van GB te zijn afgeleverd. Ik kreeg alsnog mijn geld weer van de koper. Dit is echter uitsluitend te denken aan goedwillende particulieren, degene waar het eerst verkeerd was bezorgd bracht het terug naar de post, die in staat bleek (erg knap :() het alsnog op het goede adres te bezorgen en deze ontvanger was zo vriendelijk mij in te lichten, hij had nergens een handtekening hoeven plaatsen voor ontvangst.
Dus hulde aan de particulieren en een loden Loekie, koude douche of wat dan ook aan de posterijen, zowel hier als aan de overkant van de Noordzee!
overgedragen aan de verzender in GB en daarmee
hield hun verantwoordelijkheid op,
Moet ik hier uit begrijpen dat als ik een pakketje verstuur met een verzekerde waarde tot 5500 euro met TNT,dat de verzekering alleen geld voor het traject van TNT.
hield hun verantwoordelijkheid op,
Moet ik hier uit begrijpen dat als ik een pakketje
verstuur met een verzekerde waarde tot 5500 euro
met TNT,dat de verzekering alleen geld voor het
traject van TNT.
In dit geval ging het om een “normaal” pakket, waarvoor bij ontvangst getekend hoort te worden (hoort), verzekerd tot 500 euro.
Uit de brief heb ik inderdaad op kunnen maken dat “uit het oog, uit het hart” is.
Hoe dat eventueel zit met een hogere waarde en/of extra verzekerd, zou ik niet durven zeggen, gelukkig heb ik daar geen ervaring mee.
Naar mijn ervaring is het de koerier zelf die het pakketje achterover drukt en snel een krabbeltje zet. Er wordt heel veel gestolen bij koerierbedrijven (en ook bij de officiële post trouwens) en telkens door hun eigen personeel.
een brief gekregen van de TNT. Zij hadden bewijs dat het pakje was
hield hun verantwoordelijkheid op.
Gelul van het zuiverste water. Jij sluit een overeenkomst met de TNT dat zij dat pakketje voor je afleveren in UK. Dat zij dat vervolgens uitbesteden aan een andere partij is jouw zaak niet. Een taak kun je delegeren, een verantwoordelijkheid NIET!