Hoe bergen jullie je horloge op als jullie gaan slapen. Paar topics gevonden waarin besproken werd of ze tijdens het slapen om gehouden worden, maar niets over hoe je ze dan opbergt tijdens het slapen.
Is het ok om hem gewoon op het nachtkastje te leggen? Of gebruiken jullie toch iets van een doosje? 1 horloge is genoeg voor mij (iig dat hoop ik ) dus een doos met 10 vakjes oid heb ik niet nodig.
Grapje natuurlijk. Ik doe hem af en leg hem op een opgevouwen zachte microvezeldoek. Het is namelijk een automaat dat zonder doek het geluid doorgeeft aan het kastje… Om gek van te worden .
Mijn duikers slingeren overal wel, kast of eventueel in de Ali opbergdoos (5stuks) De GS gaat altijd in de meegeleverde travel case. Single watch case eigenlijk.
Toen ik nog werkte (nu met pensioen) droeg ik dagelijks een Multiband G-Shock. Die lag 's nachts in de slaapkamer op zo’n houdertje bij een raam op de zuidoostkant, zodat hij het DCF77-tijdsignaal uit Mainflingen (bij Frankfurt am Main) goed kon ontvangen. Daar ligt hij nu vaak nog steeds als ik hem niet draag, want ik draag nu vaak andere en sjiekere horloges. Alleen zet ik er een kartonnen doosje overheen tegen het zonlicht, want het kunststof in Casio horloges wordt niet beter van UV-straling.
Sommigen moeten het horloge naast zich hebben op het nachtkastje, maar daar heb ik al een digitale wekker en da’s zat. Ik houd het ding ook niet om in bed, want dan ga ik er bovenop liggen en zie ik 's ochtends de afdruk in m’n vel. Een opwindhorloge dat ik die dag droeg en de volgende dag ook wil dragen, ligt op een tafeltje in de slaapkamer. Alles minder dan 10 dB hoor je toch niet meer als je ouder wordt, dus eventueel getik hoor ik niet eens. De rest zit in een horlogedoos of in de fabrieksdoosjes.
Zolang je voorzichtig bent en het niet af het nachtkastje gooit lijkt het me helemaal gelijk.
Enkel horloges met radiumverf mag je niet in de slaapkamer bewaren.
Ik ben die gast die gewoon slaapt met zijn horloge om . De rest gewoon in de horlogebox vlakbij waar de hond slaapt. Iedereen die een bezoekje zou willen brengen krijgt dus eerst te maken met mijn hond en daarna met een zwarte band 3de danner:rofl:.