Horloge op tijd zetten

Hallo,

Ik heb mijn Zeno via http://www.nentjes.info/atoomklok-nl.php op tijd gezet. Nu loopt mijn Zeno 2 minuten voor. Hoe kan dat. Is deze site betrouwbaar om je horloge gelijk te zetten met een atoomklok.

Groet,

Eddy

Waarschijnlijk heb je de pagina aangeklikt en hem daarna een tijdje open laten staan en ondertussen even een andere pagina bezocht. Toen weer terug naar de atoomklok en heb je je horloge gelijkgezet ?

Heb ik ook al eens een paar keer gehad, als je even op “vernieuwen” drukt voordat je het horloge op tijd zet zul je zien dat er een tijdverschil in zit tussen voor en na vernieuwen.

Atoomtijd van deze pagina is goed, alleen even een verse pagina nemen.

Kan natuurlijk ook nog aan de Zeno liggen :D:D

Denk dat het aan je Zeno ligt, aangezien de klok gewoon normaal loopt op die site. OVer wat voor periode heb je het gemeten??

Gebruik zelf altijd time.gov.

Ik heb hem een paar dagen geleden ingesteld. Vandaag kijk ik weer en loop mijn horloge 2 minuten vooruit.

Groet,

Eddy

Zou inderdaad goed kunnen. Ik zou kijken hoeveel hij na een dag voor of achter loopt. Dan kun je goed zien of er iets aan de hand is

Gebrruik gewoon je PC klok als je Windows XP gebruikt, dit is ook de atoomtijd en hij wordt elke week automatisch gecontroleerd.

Afhankelijk van de aan- / afwezigheid van het juiste vinkje in XP.

Gerwin

wrcveen Schreef:

Gebrruik gewoon je PC klok als je Windows XP
gebruikt, dit is ook de atoomtijd en hij wordt
elke week automatisch gecontroleerd.