Horloge openen

Hallo het lukt mij niet om dit horloge te openen. Was benieuwd wat voor uurwerk erin zit.

Heeft iemand tips hoe dit geopend kan worden. Het lijkt mij een deksel die open gedraaid moet worden.

Prop maken van ducttape, erop plakken en met de palm losdraaien…

1 like

mocht dat niet lukken, dan:

image

(kun je een foto van de voorkant plaatsen: misschien kan iemand je zo wel vertellen wat er in zit)

2 likes

Het is een oude Invicta, het is altijd een raadsel wat daarin zit.

2 likes

Eerlijk gezegd denk ik dat dit gewoon een klikdeksel is, zit er niet ergens een inkeping?

Voor dit type deksels zo ik graag eens iets vinden op Ali express .Daar we het soms nodig hebben .Anderzijds kost de merkartikelen te veel.

Is dit iemand bekend of dit bestaat bij Ali epress. ?

Niet kunnen vinden

Ook met tape propje maken en draaien lukt niet. Zit te stevig vast.

Wat ook een punt is van dit horloge. Ik weet niet of er mineraal of saffier op zit. Ik ben eigenlijk wel over uit dat het sowieso geen plexi is. Gezien de kleur van de reflextie en andere horloge die ik heb met saffier denk ik zelf dat het gewoon om mineraalglas gaat. Maar 100% zeker ben ik niet.

Wanneer iemand anders een oplossing heeft dan hoor ik dat graag! :smile:

Lijkt me een klikdeksel. Inderdaad even kijken of er een (kleine) uitsparing zit in de kast langs de zijkant.

Verschillen in kleur liggen gewoonlijk aan coating.

Reken bij een horloge met stalen kastbodem (en dus verchroomde oid kast) maar niet op saffierglas…
Je kunt het verschil zien: op saffier blijft een druppel water echt een druppel, op mineraalglas vloeit die meer uit.

Als het een draaideksel is zo’n ding

Klikdeksel dan iets van een mesje, maar lastiger (althans voor mij) om dat zonder beschadigen te doen :stuck_out_tongue:

Moet een keer langs een goeie horlogemaker denk ik.

Zo’n water erop druppelen om te testen heb ik al eens eerder gezien. Vind het alleen lastig om te oordelen. Druppel blijft redelijk bij elkaar.

Dit is geen klikdeksel maar een schroefdeksel die met dit soort tooltje open moet.

image

1 like

Hoe kom ik daaraan? Je leent uit? :joy:

Volgens mij heb je gelijk.
Wel een verschrikkelijk leuk horloge zeg.

1 like