horloge openen

Ik ben hoe langer hoe meer ontevreden met de houders op de markt om je horloge te blokkeren tijdens werkjes .De plasticnoppen sluiten nooit genoeg aan en het uurwerk glipt voortdurend weg als er wat meer kracht gezet moet worden .Voor chrono’s is het nog erger. Hoeveel keer ik reeds schrik kreeg er een pusher af te kraken? Bijna altijd. Model van de noppen? Weinig tegen gekomen dat de vorm
klopt. Bio gegaan en houten houders gekocht om wat meer grip te krijgen .Vergeet het: nieuwe ontgoocheling .
Na de zoveelste keer een ander rommelmodel leg ik het maar aan het forum voor .
Wat is een deugdelijke houder voor U? Ben je beter dan ik met foto’s? Graag .

1 like

Bergeon 5700 of de chinese clone

1 like

Hij staat hier ,met zijn nutteloze noppen. Next :bomb: :boom: :right_anger_bubble:

ben jij altijd zo vriendelijk?
ik gebruik hem met de lug holders, op enkele jaren '70 kasten met hidden lugs na, werkt dat heel goed

3 likes

Wat heb je nou precies nodig? Een houder om het horloge open te maken of om eraan te werken?

Ja, nu vraag ik me ook wel af…

… als je de basis van een case opener gaat gebruiken om “werkjes te doen”, ja, dat is niet de bedoeling.

Dat gezegd zijnde, ik neem die nutteloze 5700 graag voor een prikje over hoor. :slightly_smiling_face:

1 like

Onvriendelijkheid was naar de machine toe ipv naar U. Sorry voor het misverstand.

1 like

@SJW . Bedoeling is het horloge te openen . Zou ik vandaag al tevreden mee geweest zijn .

Dit is inderdaad een toestel (Bergeon) dat onmisbaar is bij de horlogemaker.

Maar of het ook betaalbaar is voor de hobby? Chinese copy nog niet in RL gezien, maar vermoed dat die niet zo stevig is als de Bergeon?

Ik ken zaken waar ze dagelijks batterijtjes vervangen, die zelfs de Bergeon niet hebben… dan proberen ze eerst zelf met wat goedkope tools en na heel wat beschadigd te hebben sturen ze de klant door naar een horlogemaker. :triumph::sob:

Maar de Bergeon is echt wel :100:

1 like

Voor het openen gebruik ik een rubber balletje (Bergeon 8008 of vergelijkbaar).
Tenzij de deksel erg vast zit, krijg ik m hier wel mee open (90% van de gevallen)
Is goedkoop, past op alle geschroefde deksels en je kan niks beschadigen.

1 like

ik heb al enkele jaren de chinese en die werkt naar behoren
ben dan ook geen pro
Al elke kast opengekregen - voor aquastar en supercompressor kasten gebruik ik losse sleutels, maar klem ze wel op de 5700