Horloge opener uit China

Ik heb deze horloge opener op Ebay gekocht en getest.

Ik heb ook een normale horloge opener, maar daar bestaat altijd het risico op krassen. En je moet de opener steeds nauwkeurig afstellen, daarom wilde ik deze testen. Het is gewoon een halfzachte rubberen bal met een zeer plakkerig aanvoelend oppervlak. Voor een paar euro wordt deze thuis gestuurd vanuit Hongkong.

Het werkt snel en eenvoudig, nagenoeg zonder risico op beschadiging. Je krijgt de meeste kasten wel open en dichtraaien gaat echt soepel.
In de advertentie staat dat de opener alleen geschikt is voor glasbodem horloges, maar ik heb deze ook getest op metalen schroefbodems en dat werkt ook prima. Waarom het niet geschikt zou zijn voor stalen boden begrijp ik niet.

Andre

Goeie tip.(tu)Ik ga het ook eens proberen.
Gr,
L.R.

Op de rikketik een hoop van gezien. Idd voor een paar euro een hele veilige opener. Alleen sommige klokken die heel stevig dichtzitten, krijg ik er niet mee open.

marnix.moed Schreef:

Op de rikketik een hoop van gezien.

Zijn de openers op de rikketik ook alleen geschikt voor glasbodems, zoals in de advertentie op ebay staat?
Als dat zo is, wat is de reden want ik zie geen enkel probleem in het openen van stalen bodems.

Andre

Heb deze opener ook werkt perfect

Pikotech waar ik mijn Breitling had gebracht voor een servicebeurt kreeg het stalen achterdeksel niet open,je hebt er speciaal Breitling-gereedschap voor nodig.
Maar met dat balletje lukte het prima.
Echt een aanrader (tu)

vouwfietser Schreef:

marnix.moed Schreef:

Op de rikketik een hoop van gezien.

Zijn de openers op de rikketik ook alleen geschikt
voor glasbodems, zoals in de advertentie op ebay
staat?
Als dat zo is, wat is de reden want ik zie geen
enkel probleem in het openen van stalen bodems.

Andre

Het principe van dit soort openers zijn hetzelfde. 't Balletje heeft door de vlakke glazen bodem een goeie grip, waardoor je em telkens opnieuw kunt open-/dichtdraaien. Metalen bodem hebben vaak gravures met tekst en logo’s die soms omhoogsteken (bijv. Seiko Monster) waardoor de grip minder kan zijn, of die ‘scherpe’ vormen heeft wat 't balletje kan beschadigen. Kan even niet op de naam komen, maar er is bijvoorbeeld een merk waarvan de achterdeksel de vorm heeft van een schroef van een schip. Die moet je ook met een speciale grote opener open maken. Dat soort extreme vormen zijn niet gezond voor zo een rubberen/plastic balletje. Glas is meestal wel save. Ik denk dat dat de slijtage, reden is dat ze alleen voor glas zijn. Maar een vlakke kast met bijvoorbeeld een hele lichte laser edged gravering zou denk ik geen probleem zijn.

3 “kaatsballen” bij de Action voor 1,29 laten me ook bijna nooit in de steek voor het openen van een kast :wink:

Een prop duct-tape, lijmlaag naar buiten werkt ook prima, ook op metalen bodems.
Als het maar over een groot oppervlak plakt en een goede grip heeft dan lukt het wel.
Geen gevaar voor beschadigingen, soms moet je een beetje lijm verwijderen.

Dat van die lijm die achterblijft is de reden dat ik ben opgehouden met de duct tape methode, maar heb er ook menig kast mee geopend :slight_smile:

Mijn beste,

Ik heb een zoetsappige roze uitvoering.
Destijds gekocht bij ‘Mooihorloge.nl
Het werkt prima!!

Orologio Signaturis Temporis.B)-

Stickyball…prima ding, gebruik hem sinds 2 jaar, werkt op bijna elke kast. In het begin gebruikte ik een opgerolde rubber huishoudhandschoen, ging ook prima