Horloge opgeknapt

Heel mooi dat er weer een stukje geschiedenis gered is :+1:

1 like

Mooi gedaan! Leuk horloge wel.

1 like

Precies dit! Prachtig verhaal en foto’s, bedankt voor het delen!

1 like

Keurig !:muscle:

1 like

@Scudo :clap: :clap: :clap: leuke verslag waarbij iets “waardeloos” :thinking: tot iets waardevols wordt getransformeerd :nerd_face: :man_mechanic: :+1: als een zeldzame overblijfsel van een vervlogen tijdperk.
Bedankt voor het delen :beers:
groeten Iwan :motorcycle:

1 like

Prachtig verslag en een mooi horloge gered. Andermans “rotzooi” kan een schat zijn voor de ander.
Zo zie je maar weer!

2 likes

Knap gedaan heel mooi.
Altijd leuk weer.

1 like

Ik vind dit soort reparatie topics altijd geweldig om te zien! En het jeukt dan steeds meer om zelf ook eens aan zoiets te gaan beginnen. Misschien toch maar eens een oefenobject scoren met een vrij fors uurwerk (een oud zakhorloge oid).

Veel plezier met je nieuwe Ruhla. Ziet er, mede dankzij de rode indexen en de felle secondewijzer, erg leuk uit!

Haal je een st36 van ali (unitas 6497 kloon). Perfect om mee te starten. Stukje groter dan een regulier polshorloge en perfect om de werking van een handopwinder te leren.

1 like

Wat geniet ik toch elke keer weer van je restauratie verslagjes Peter! Duidelijk verhaal en mooie foto’s. Ik zou bijna gaan denken dat als het zó eenvoudig is als jij het laat zien dat ik het ook zou kunnen. Helaas is de praktijk anders. Jij kan het, mij lukt het niet. Niet genoeg geduld, concentratiegebrek en knoffelpoten.
Daarnaast geef je die oude DDR monstertjes de waardering en de aandacht die ze verdienen. Verschrikkelijk leuke collectors items die Ruhla’s. Ten onrechte ondergewaardeerd in de wereld van het verzamelen van vintage horloges. Het hoeft niet altijd super zeldzaam en peperduur te zijn, dat blijkt.
Ga door met je mooie demonstraties van dit vakwerk en dank voor het delen!
Groeten, Lex

5 likes