Horloge opknappen/polijsten, waar?

Ik geloof best dat de rolex orgineel is,maar ik geloof ook dat deze rolex een zwaar leven heeft gehad zeker als de kroon(mits orgineel) al zoveel afgesleten is dat het merk niet meer te herkennen is.

Daarom zou het mischien een idee zijn om hem eerst eens intern na te laten kijken bij een A.D voordat je hem kado geeft(stel je voor dat hij straks mischien een complete revisie nodig heeft,dan ben je echt veel minder blij)

en het is al helemaal niet leuk voor de vrouw als ze na een aantal maanden alsnog haar lexje een aantal maanden moet missen

en voor de prijs die je voor deze lex + een beurt betaald kan je waarschijnlijk een gloednieuwe rolex kopen.

zat er een doos en iets van papierwerk bij?

Uigebreide beurt met nieuwe kroon en polijsten zijn +/- 650,- , mits nodig , dus daar heb je geen nieuwe voor ( geen paniek )

Als jij dit horloge van een goede relatie hebt gekocht , zou ik daar meer waarde aan hechten als aan mijn bedenkingen , gebasseerd op een matige foto .

Blijft wel dat de kroon er vreemd uitziet op de foto en ook de uur markers donker van kleur zijn , in ieder geval donkerder als normaal .

Ik zal het horloge nogmaals fotograferen, waarbij ik dan geen gebruik meer hoef te maken van de flitser. De kroon is namelijk echt niet zo versleten en ook de markers lijken mij niet verkleurd of te donker…

Beurt en polijsten tussen de 600-800 bij een AD,als er nooit iets aan gedaan is na aankoop dan is dit zeker aan te raden na 7 jaar ben je hem wel een paar weken kwijt. Een nieuwe kroon heb je echt niet voor 40 btw…

Onzinnige prijs. Een submariner 1680 uit 1972 volledig laten servicen bij een AD kost 600. Een redlijke jonge Rolex mag niet meer kosten dan pakweg 300,- / 350,-

hcptdg Schreef:

Onzinnige prijs. Een submariner 1680 uit 1972
volledig laten servicen bij een AD kost 600. Een
redlijke jonge Rolex mag niet meer kosten dan
pakweg 300,- / 350,-

@anon53420065NA,

Afgelopen jaar nog een daytona uit 2000 weg gebracht naar ADC, service en polijsten , was 650,- euri’s kwijt en heeft totaal 10 weken geduurd .

Dan toch maar naar Leon Martens in Maastricht :slight_smile:

Ik zou met een Rolex naar de AD gaan, als je in A,dam zit ff bij diamond center naar binnen lopen of bij van Pampus.
Leg het aan ze voor wat je wilt en zij kunnen aan de uiterlijkheden van het horloge je wel vertellen wat het plus minus kost, Als je accoord gaat krijg je bij rolex eerst een prijsopgave voordat ze er daadwerkelijk aan beginnen, je bent hem gemiddeld een week of 8 kwijt, ligt er een beetje aan hoe druk het is.
ik heb 2 klokken laten servicen, en daarbij brengen ze de klok terug naar “nieuwstaat” mocht je delen niet laten willen vervangen BV een t-dail etc moet je dat er ff bij vermelden, het is idd niet goedkoop (reken idd rond de 600 euro) maar het horloge komt idd terug als nieuw. En kan weer wat jaartjes mee, en je krijgt uiteraard de service papieren van rolex erbij.

tja wie met een jaguar rijdt zal ook hogere onderhoudskosten hebben dan wie met een VW rijdt nietwaar.
Dat zijn zaken waar je nu eenmaal rekening moet mee houden alvorens je tot een aankoop van een rollie overgaat. Dat is naast de hoge aankoopprijs de reden waarom ik er geen zal hebben.