Horloge opknappen/polijsten, waar?

Ik heb een staal/platinum Rolex Yacht-Master midsize uit 2001 gekocht en wil hem met de kerstdagen kado doen aan mijn vriendin. Nu heeft dit horloge gebruikssporen, krasjes, geen zware beschadigingen en ik wil hem graag ‘als nieuw’ hebben. Bij welk vertrouwd adres kan ik dit op kort termijn laten doen en wat kost zo’n opknapbeurt doorgaans? Alvast hartelijk dank voor de reacties!

In welke regio woont u?

Dat had ik best kunnen vermelden inderdaad! Ik woon in Amsterdam.

ik zou hem tegelijk een beurtje laten geven bij rolex…niet het snelste maar als er nog geen service bekend is vanaf 2001 zeker de moeite waard.

Amsterdam Watch Company, zitten in 1 van de 9 straatjes.
www.awco.nl

Korte termijn kan je naar van gelder in de van Swindestraat gaan , zelfde dag nog klaar .

Je kan ook een paar Cape cod doekjes bestellen via bijv. marktplaats en zelf gaan poetsen …( bij lichte krasjes )

Niet zelf gaan poetsen als je niet weet wat en hoe!

Bedankt voor de suggesties! Het horloge heeft geen diepe krassen maar ik denk niet dat alles te verwijderen is met een cape cod-doekje. Wat zou zo’n opknapbeurt (bij bijvoorbeeld de Amsterdam Watch Company) mogen kosten?

Ik heb wat foto’s gemaakt. Helaas ben ik nog niet zo kundig met belichting maar de krasjes zijn overduidelijk te zien:

Het horloge vind ik er in het echt overigens beter uitzien dan op deze foto’s!

das een mooi kado zou ik zeggen

het lijkt echter alsof deze yachtmaster een aftermarket lunette heeft?(diamanten later ingezet?)

al met al een mooi horloge waarin diamanten niet misstaan

gash Schreef:

Ik heb wat foto’s gemaakt. Helaas ben ik nog niet
zo kundig met belichting maar de krasjes zijn
overduidelijk te zien:

http://i475.photobucket.com/albums/rr114/gash_nl/r
olex_ym_5.jpg?

http://i475.photobucket.com/albums/rr114/gash_nl/r
olex_ym_3.jpg

Het horloge vind ik er in het echt overigens beter
uitzien dan op deze foto’s!

Heb je deze Yacht-Master gekocht met een Rolex certificaat ?

Hij heeft inderdaad een later geplaatste diamanten lunette. Het is wel wat ‘bling-bling’-achtig maar ik vind het niet misstaan!

gash Schreef:

Hij heeft inderdaad een later geplaatste diamanten
lunette. Het is wel wat ‘bling-bling’-achtig maar
ik vind het niet misstaan!

Maar weet je zeker dat het horloge zelf origineel Rolex is , buiten de after market bezel .

Vandaar mijn vraag , heb je er een Rolex certificaat bij ?

tegenwoordig worden er ook neppers met papieren verkocht schijnt het, nu ja wie een rolex bijna waarheidsgetrouw kan kopiêren zal ook wel iemand kennen die papieren nadrukt zeker ? Enige zekerheid heb je als je em laat openmaken door een kenner mijns inziens.

volgens mij is dit OK. Loepje vergroot correct, wijzers en markers lijken OK en de wijzerplaat ook. De krasjes op de band (op de kast kan ik het niet zien) mogen geen probleem zijn om weg te werken. De kosten zullen nauw samenhangen met wat er evt. aan de kast gedaan moet worden. Volgens mij moet je voor 150 - 200 Euro een heel eind kunnen komen.

hans

hcptdg Schreef:

volgens mij is dit OK. Loepje vergroot correct,
wijzers en markers lijken OK en de wijzerplaat
ook. De krasjes op de band (op de kast kan ik het
niet zien) mogen geen probleem zijn om weg te
werken. De kosten zullen nauw samenhangen met wat
er evt. aan de kast gedaan moet worden. Volgens
mij moet je voor 150 - 200 Euro een heel eind
kunnen komen.

hans

Ik zal je vertellen waarom ik dit vroeg … de kroon lijkt vlak aan de buitenkant , een Rolex kroon heeft dit nl. niet , het kroontje staat op een soort van verdikking .

Kan uiteraard ook aan de foto liggen …

Ik heb het horloge via een relatie van mij verkregen waarbij ik al eerder mijn eigen staal/gouden Yachtmaster heb gekocht. Ik twijfel niet aan de echtheid van het klokje. Ik ben echter geen expert en mocht blijken dat ermee geknoeid is (anders dan de lunette met diamanten…:wink: ) dan krijgt hij hem gewoon terug!

Maar nogmaals: het horloge is volgens mij 100% in orde, alleen nog een opknapbeurt.
Inmiddels heb ik ook een prijsopgave binnen van 250 euro. Ik schrok hier wel van, aangezien ik dat een erg stevig bedrag vind voor een poets/polijst-beurt…

Ligt er aan waar, wie en wat ze doen. De kroon is mogelijk wat afgesleten en zou vervangen mogen worden, pakweg 40 Euro erbij :slight_smile:

de kroon is in zn geheel niet correct/orgineel

kijk hier eens naar

Ik heb de kroon van deze Yachtmaster met die van de foto en van mijn goud/stalen Yachtmaster vergeleken en schrok dat hij anders is, maar na wat verder zoeken op internet lijkt het erop dat de kroon van een midsize (!!) Rolex Yachtmaster anders is dan die van een fullsize Yachtmaster, of heb ik het mis?