Horloge opknappen: wat gebruiken jullie? βœ… [tips gevraagd]

Hi medeliefhebbers,

Sinds mijn vorige post is het weer gaan kriebelen om een oud horloge weer op te frissen. Niet alleen een grondige schoonmaak, maar ook echt opknappen (niet het uurwerk, alleen hetgeen wat zichtbaar is) :slight_smile:.

Zelf gebruik ik middelen als PolyWatch in combinatie met een katoenen doekje om kleine krasjes uit het glaasje te polijsten en het glas weer een stuk helderder te maken.

Met Cape Cod heb ik goede ervaringen om krasjes te verwijderen van gepolijste delen van de kast.

Nu ben ik benieuwd welke tools/trucs/middelen jullie nog meer gebruiken om een horloge mooi op te knappen.

Fijne zondag! :smiley:

2 likes

Garryflex.

Foto van Google:

2 likes

Voor de RVS horlogebanden, krassen zijn er zo uitgepoetst:

1 like

Welke grit gebruik je?

2 likes

Zilverpoets doekjes van HG om mijn kunststof glaasjes te polijsten. Soms tandpasta als er wat meer vuil afmoet.

1 like

Dit is echt voor het herstellen van geborstelde stukken? :slight_smile:

1 like

Hoe fijn wil je dat het wordt? Meerdere dus.

Ja krassen uit een band poetsen bijvoorbeeld.

2 likes

Thanks! Goede tip :sunglasses:

1 like

Bij rvs kun je rustig zeer fijne (watervaste) schuurpapier gebruiken en daarna de te polijsten delen doen met Commandant carpolish voor verweerde lakken en een Dremel(achtige) met een viltje. Voorbeeld: Bovendeel:na, onder deel: voor.

11 likes

Knap gedaan! Goed werk :grinning:

1 like

Plexi maak ik weer sexy met tandpasta en een wattenstaafje. Gepolijste rvs kast met Cape Cod, satineren met zeer fijn watervast schuurpapier en een geborsteld effect heel voorzichtig met een schuurspons en/of fijn schuurpapier.

3 likes

Mooie tips! Bedankt voor het delen :slight_smile:

Tandenstoker voor de randjes, en schuin afbreken voor de ribbels van de kroon.

Off topic: u bent digital marketeer van beroep? :wink:

2 likes

Mooi werk! Moet ik wel zeggen dat ik de geleefde onderste versie persoonlijk mooier vind!

2 likes

Voor satineer werk raad ik je Bergeon blokjes aan en voor het glimmende gedeelte Cape cod polijstdoekjes. Dit kan je gemakkelijk met de hand doen zonder machines :slight_smile:

1 like

Cape Cod is echt een uitvinding. Handig in gebruik en snel resultaat :slight_smile:

1 like

Bedoel je om het vuil er tussenuit te halen? :slight_smile:

Ik ben heel benieuwd hoe dit naar voren komt :wink:

1 like

:white_check_mark:

:white_check_mark: :wink:

1 like

Duidelijk! :slight_smile:

Komt het door mijn schrijfstijl? :wink:

1 like

LOL!! :rofl:

2 likes