Horloge opknappen

Dat zou denk ik best prijzig zijn. Tenzij iemand hier een goed adresje kent die mij hierbij kan helpen. :grimacing:

Ik had n kroon n keer laten vergulden, maar dat ging imho snel slijten.

Is t misschien n optie om de goudlaag juist helemaal te verwijderen?

Plexi plaatsen inclusief plexi ook ongeveer €50.
Genoemde kosten zijn volgens mij redelijk

Wellicht is een servicebeurt nog niet nodig :stuck_out_tongue_winking_eye:, indien het toch nodig is en je laat het uitvoeren heb je een pracht van een horloge en ook goed lopend.

Alleen jij kan bepalen of je het waard vindt om dit te laten doen.

Succes met beslissen

1 like

Mijn enige suggestie: koop vintage horloges of antieke goederen in goede werkende (en complete!) staat.

Zogauw je achteraf véél zaken moeten vervangen of laten repareren wordt het bijna altijd duurder dan dat je direct een beter (en waarschijnlijk duurder) exemplaar had aangeschaft.

4 likes

:point_up_2:

:point_up_2:

Volgende keer :+1:

1 like

Wat?! :laughing::joy:

Nieuw glaasje en service (evt. nieuwe mainspring) JA
Opnieuw vergulden NEE

(Mooie vintage in je collectie wel laten servicen, altijd !)

2 likes

Horloge is deze week naar Haveman gestuurd, uurwerk, nieuw glaasje en er komt een passende kroon. Dus duimen wat het eind resultaat zal zijn. :innocent:

5 likes

Mooi werk van Haveman, moet ik ook maar eens gebruik van maken bij een horloge dat dit verdient.

1 like

Zover ik van Tokes hoor is het resultaat heel mooi. Ik weet niet of je nog weet hoe die eerst eruit zag? Jij hebt hem weleens in je handen gehad.

Wie heeft dit polijstwerk gedaan? Ook Haveman?
Ik vind hem wel een beetje rond gepolijst. :grimacing:

Dat hebben zij gedaan. Alleen heb ik zelf nog niet echt een goed beeld of dit heel erg rond is gepolijst. Ik heb het resultaat nog niet in mijn handen gehad. Dat zou @Tokes beter kunnen vertellen, die is ermee bezig.

1 like

Ja hij was natuurlijk al behoorlijk afgesleten bij de hoeken enz.
En ik weet niet of ze hem gepolijst hebben daar.
Maar denk dat ze hem alleen opnieuw verguld hebben. En dat de kast dus al zo gesleten was.

1 like

image

4 likes

Goed om te weten, dan ga ik daar niet naartoe :grimacing:

1 like

Wauw! Zichtbaar resultaat. Ik snap de beweegredenen wel, als ik dit zo zie.
Lijkt mij de moeite waard geweest.

1 like

Dankjewel! Ik ben ook benieuwd naar het eind resultaat! :slight_smile:

Als ik de eerste foto zie, dan zijn de Liga aardig rond gepolijst. De ronde vormen van de bezel zijn wel netjes gebleven. Ik ben niet zeker, want het glimt nogal, maar dat zou wel mijn aandachtspunt zijn als ik hem terugkrijg.

Ik denk dat ze bij de lugs iets scherper gepolijst mogen worden. Maar oorspronkelijk waren ze al niet super scherp. In mijn ogen mag het eindresultaat er zeker wezen.

Misschien maar eens een paar foto’s delen zodat je een betere indruk hebt?

Zo was hij eerst:

Rotor was overigens weg en ook de onderdelen die daarbij horen. Er zaten scheurtjes in het plexiglas en de gouden coating was er op veel plekken eraf.

Hij is dus opnieuw verguld, nieuw plexiglaasje en er is een donor uurwerk gevonden. Wijzerplaat lekker schoon. Nu kan dit horloge gewoon weer gedragen worden.

Dit is het resultaat:

7 likes