Horloge Passen/Ervaren

Goedemorgen HFers.

Nu wil ik over een paar maanden een serieuze aankoop gaan doen. Aangezien ik in Zwolle woon en niet zo makkelijk en snel even langs alle grote juweliers in Rotterdam/ Den Haag/ Amsterdam kan gaan. En er verder in omgeving Zwolle weinig adressen zijn die Omega en Rolex verkopen.

Nu mijn vraag! Zijn er mensen die toevallig op dit mooie forum zo gastvrij zijn dat ik 1 of meerdere van deze horloges kan/mag omslingeren en ervaren, om zo te kijken welke afvallen voor mijn zoektocht!
Polsmaat ongeveer 20cm

Uiteraard neem ik de koeken mee voor bij de koffie :stuck_out_tongue_winking_eye:
Andere suggesties zijn ook welkom!

Omega Speedmaster Moonwatch
Omega Seamaster Diver 300m
Rolex Submariner 124060 no date
Rolex Explorer 2 Polar

3 likes

Je hebt :sheep: :lemon: in Groningen, alleen maar goeie ervaringen daar :ok_hand:t2:
Edit: ow wacht ik zie dat Zwolle Groningen ook nog een dik uur rijden is :sweat_smile:

1 like

Je zit niet in de buurt anders had je de Explorer wel even om de pols kunnen doen.

Maar zou je toch adviseren een stad te bezoeken met veel juweliers. Maak er een dag van, beetje lunchen en horloges passen. Je kanshebbers zijn ook totaal anders, dus misschien kom je zelfs op iets heel anders uit.

5 likes

haha ja idd is ook nog wel een stukje. Opzich niet erg om een stukje te rijden, alleen als er mensen zijn die binnen een half uur van Zwolle wonen is dit wel makkelijker.

En vaak hebben de juweliers niet zo een explorer polar of sub no date staan of liggen.

De beide Omegas zullen niet zo een probleem zijn.

1 like

Dit klinkt gewoon als een puike collectie. :grin: :ok_hand:

Dus ik zou ze gewoon één voor één toevoegen.

2 likes

Zeker! ik heb helaas geen geld boom waar ik van kan blijven plukken :stuck_out_tongue_winking_eye:

1 like

Ik heb de seamaster, alleen woon op een klein uurtje van zwolle helaas. Je bent natuurlijk van harte welkom, als je vandaag tijd hebt. Ik breng hem vanmiddag naar de kluis.

1 like

Een Sub ND of Polar scoren bij de AD gaat nog steeds heel lastig worden. Ik zou dan ook uitwijken naar een GD. Van te voren even bellen om te informeren of ze op voorraad hebben wat jij wilt proberen en laat ze weten wanneer je komt.

1 like

Een wild vreemde (lvl 1) uitnodigen om thuis al mijn horloges te laten passen, hmmm :thinking:

5 likes

Ik snap je beredenering! Maar ik kan ook niet ineens van level 1 naar level 3, en daarbij ben ik ook maar gewoon een doodnormale liefhebber :wink:

Ik zou dan ook uitwijken naar een grijze dealer, probleem is dat de meeste die er 1 hebben ook aan de uithoeken van Nederland zitten. Denk aan Maastricht/Franeker

Ja, zou ik ook niet zo snel zien zitten :joy:

Op naar de grote stad, gewoon ff een dagje Utrecht doen.

2 likes

Zwolle heeft dan weer als voordeel dat het een uur van zo’n beetje alles is. Dat wel.

Groningen daarentegen is minimaal een uur van alle andere grote tekenen van beschaving :rofl:

1 like

Er gaat niets boven Groningen!

3 likes

En dan bedoel je schaap en :lemon: neem ik aan?

Sorry man. Ik zit op 35 minuten van Zwolle, maar hier kun je alleen een

• Grand Seiko SBGW231
  • Grand Seiko SBGN013
  • Grand Seiko SBGA413
  • Grand Seiko SBGX265
  • Seiko Marinemaster SJE099J1
  • Santos de Cartier Medium

komen passen. Wees welkom! Dan kun je ook nog eens een echt mooi horloge zien voordat je de knoop door hakt. :slight_smile:

Alle gekheid op een stokje, ik zou het volgende doen:

• Bel de AD in Groningen op of ze iets van die horloges hebben liggen.
  • Indien antwoord ja, stap in de trein van Zwolle naar Groningen.
  • Indien antwoord nee, bel dan de dealer in Amsterdam.
  • Indien antwoord ja, stap in de trein van Zwolle naar Amsterdam.
  • Indien antoord nee… Utrecht!

Voordeel van Zwolle: Treinstation.

Het is mooi om bij mensen op bezoek te gaan, maar als een aankoop van in potentie zo’n acht a tien duizend Euro geen dagje Amsterdam/Utrecht/Groningen waard is, dan weet ik niet of ik de aankoop nog wel zou willen doen.

5 likes

Dat is ook een prachtige collectie! Inderdaad niet wat ik op dit moment zoek haha, maar stuk voor stuk mooie horloges.

Zwolle heeft idd een fijne aansluiting qua trein reizen!

Misschien wel de kortste klap om wat dagjes/tripjes weg te plannen de komende weken. En dan lekker gaan passen door het land.
Die tripjes zijn het natuurlijk wel waard van horloges in deze prijsklasse.

Wel leuker om met mede liefhebbers verhalen en ervaringen te delen ipv met verkopers! maar misschien was ik wat te enthousiast, en snap ik achteraf de huiverigheid van liefhebbers ook goed om niet zomaar iemand thuis uit te nodigen.

Oh, bij mij is dat nooit zo’n probleem, eerlijk gezegd. De meeste mensen zijn gewoon ok. Die huiverigheid voel ik zeer zelden.

Maar het probleem is veeleer dat je bij een set AD’s veel sneller die hele set aan horloges gaat vinden. Ik ken wel mensen die één er van hebben, maar de hoeveelheid volk wat ze allemaal heeft?

Evengoed, dat van dat Grand Seiko, Cartier of wat anders passen was maar een halve grap. Soms vallen je helden tegen als je ze in het echt ziet. Dan is het altijd een goed idee om ook even bij Breitling, TAG Heuer, IWC, Cartier of wat andere dealers te gaan kijken zodat je je ervaringen ook in een wat breder kader kunt trekken.

1 like

Meer in het algemeen eigenlijk. Maar S&C in Groningen is zeker een aanrader :grin:

2 likes

Ik woon zelf in Wezep en rij wekelijks een paar keer naar Amsterdam. Gewoon de A28 naar Amersfoort en daar de A1 naar Amsterdam. Maaj er gewoon een leuke dag van en genoeg plekken om te passen. :grin:

1 like