Horloge poetsen

Hallo allemaal,

Graag nog wat advies over het schoonmaken. Ik zit hier toevallig bij mijn ouders en zie dat de Tag Heuer Carrera van mijn vader behoorlijk vies is. Het liefst zou ik hem dan ook met een borsteltje schoonmaken (aangekoekt vuil). Maar dit is een horloge die tot 50 meter waterresistant is. Kun je zo’n horloge dan ook met wat afwasmiddel en een borstel onder de kraan, of beter maar met een vochtige doek oppoetsen?

Michel

zou hem niet onder de kraan doen verdrinkt hij en mag je het binnenste laten drogen en waarschijnlijk repareren

Sinds ik een duiker heb => Lauw water, enkel water.

Andere horloge’s => Katoenen doek
Bij extreme gevallen => Vochtig doekje.

Anders => Kast open => Werk eruit => Ultrasoon :slight_smile: (Echt waar!)

Als het horloge dusdanig vuil is, wordt hij vast al een aantal jaren gedragen.
Dat wil zeggen dat de waterdichtheid echt geen 50 meter meer is.
Het beste is om hem droog schoon te maken, of er mee naar de horlogemaker te gaan voor een algehele beurt.

Dank voor de antwoorden.
Toch maar het zekere voor het onzekere genomen. Ik heb de stalen band eraf gehaald en die met een sopje schoongeborsteld. De kast zelf heb ik met een vochtige doek geboend.
Hij glimt weer.

Michel

Je hebt tegenwoordig ook van die doekjes met een soort reinigingsmiddel erin.Deze worden meestal gebruikt voor toetsenborden en deurkrukken en tafels etc.Zijn deze doekjes niet schadelijk voor het horloge,ik bedoel dan bijv de cijfers op de bezel etc.:S

Ik gebruik altijd een statische microvezeldoek die eigenlijk voor beeldschermen bedoeld is

Uw bericht is tijdelijk verborgen en wordt zo spoedig mogelijk beoordeeld.

Ik heb een keer een horloge besteld bij Ferrie Schweitzer waarbij ook een vezeldoekje bijzat met een Omega embleem erop daarmee maak ik alle horloges schoon werkt prima…(tu)