Nee, geen schrijffout, mar een vraag: Welk horloge is het gezicht oftewel het porum van jouw verzameling?
Waarschijnlijk komt er nu een hele stoet Rolexen en Omega’s voorbij, maar mijn verzameling heeft niet zo’n
hoog niveau. Mijn "pronkstuk is de Armida A8 brass.
Wat is de jouwe?
Mooie klok! Ik heb ook even getwijfeld of ik dat klokje zou kopen, toch maar niet gedaan.
Ik denk dat mijn pronkstuk mijn vintage Submariner is.
Kan er idd ook mee door, maar ik ben bang, dat mijn budget niet toereikend is voor zoiets moois!
de P1lot One, zonder twijfel…totnogtoe mijn Magnum Opus…
Zonder enige twijfel mijn Planet Ocean
[URL=http://s658.photobucket.com/user/EricPePa/media/Omega/9C38DE9A-8F3A-4AF8-9C21-425FFE57851B-144-00000003661C7A09_zpsa213eaf1.jpg.html][/URL]
Eric
Porum? Ik zou graag zeggen m’n 2-liner, die leg ik ook altijd in het eerste vakje van m’n koffer.
Maar eerlijk gezegd draag ik m’n Ingenieur veel vaker, dus ik denk dat het die is. De 2-liner is zeg maar de Paul Stanley en de Ingenieur de Gene Simmons van m’n verzameling.
Verdraaid lastige vraag,
zeker niet mijn kostbaarste horloge maar ik ben wel vergroeid met deze, bijna alles klopt vinnik.
En net als in een huwelijk of beperkte menukaart
leer je hoe te leven met de gebreken
En dan deze die ik al meer dan 30 jaar regelmatig heb gedragen en vanalles heeft meegemaakt.
Mijn beste,
De techniek en of uitstraling laat ik voor wat het is.
Mijn bijdrage aan dit topic is meer die van de gevoelswaarde.
Voor mij belichaamd de Breitling Colt gmt het horlogegevoel
zoals dit eigen is aan Coenraad!!
No nonsens, degelijk, een mondiale blik, een toets sportiviteit met een klassieke omkadering!!

Orologio Signaturis Temporis.
Is porum hetzelfde als pronkstuk?
Nee dus:
po·rem (het; o; meervoud: porems)
1 (informeel) gezicht: dat is geen porem
ge·zicht (het; o)
1 het zien: het is geen gezicht niet om aan te zien
2 het zintuig waarmee je ziet
3 (meervoud: gezichten) zijde van het hoofd met ogen, neus en mond; gelaat: een bleek gezicht; zijn gezicht verliezen machteloos worden door schaamte
4 boegbeeld (2): hij was jarenlang het gezicht van de VVD
boeg·beeld (het; o; meervoud: boegbeelden)
1 beeld, figuur, aangebracht op de boeg
2 gezichtsbepalend iemand: hij is het boegbeeld van de partij