Ik was gisteren op de rommelmarkt in het Gelredome in Arnhem, horlogetechnisch niet echt interessant maar ik heb een rek gekocht voor mijn horloges. Ik had te weinig plek in mijn Xenos horlogedoos en ik kan geen tweede vinden en dit leek me ook wel grappig.
Het zijn drie rollen met ruimte voor ongeveer 18 horloges, ik heb er nu 15 horloges op zitten en dat is voor mij momenteel perfect. Goed nu plaatjes:
Van deze vijftien zijn er zeven van de rommelmarkt met als absolute hoogtepunt de Connie.
Ik durf wel te zeggen dat mijn horlogehobby redelijk budgetneutraal is. Laat ik het zo zeggen dat mijn hobby zichzelf kan betalen en dat is echt geweldig. Maar wat veel belangrijker is, elk horloge heeft een verhaal en ze zijn stuk voor stuk functioneel. Persoonlijk vind ik het leuk om van alles iets te hebben en dat lukt wel aardig.
Mooie collectie Geert! Voor mij zijn de art deco Alpina en de Certina 5102.094 favoriet. Als je van alles wat wilt hebben, mis ik nog een mooie vintage diver en een flieger, of reken je de Breitling Shadow Flyback daartoe?
Heel leuk, zo’n disply rek,
maar worden de klokjes niet wat stoffig na verloop van tijd??
Opbergen is een afgesloten doos / box i.o.d. heeft wel mijn voorkeur.
En een “Xenos doos” heb ik wellicht nog wel ergens liggen.
Op de rikketikbeurs werden koffertjes aangeboden voor 25 euro.
Ik meen dat hier ca. 20 horloge in konden. Met doorkijk deksel.
Zo’n rek is ook zeker niet ideaal, inderdaad de stof factor, en gesloten banden moet je eigenlijk op de uiteindes zetten en topzware horloges hebben de neiging om te gaan hangen maar zo’n rek is gewoon weer eens wat anders dan een doos en het toont toch wel grappig.